Avatar billede Rassing Nybegynder
31. januar 2016 - 13:20 Der er 4 kommentarer

Ingen forbindelse - Der er ingen forbindelse tilgænglig

Hej

En af vores computere i husstanden driller, uanset hvordan man forsøger at koble den til netværke, kabel - WiFi skriver den at der er ingen forbindelse tilgænglig.
For at udelukke fejl på netværkskort har jeg også prøvet at installer en netværksdoggel, med samme resultat.
Router og pc har været tændt, slukket, genstarte adskillige gange.
Kører man in ipconfig /release skriver den at handlingen ikke kan udføres da dets medie er afbrudt, der opstod en fejl under frigivelsen af grænseflade loopback pseudo-interface 1:D

Ingen netværkskort er deaktiveret i Windows.

Alle andre devices går på nettet uden problemer
What to doo?
Avatar billede Uvanga Ekspert
31. januar 2016 - 13:30 #1
#1 Har den omtalte computer tidligere kunnet komme på nettet?
#2 Er WiFi på computeren tændt?
#3 Er computer ny på netværket, og har den evt. tidligere været benyttet på et andet netværk?
#4 Er computer sat til "Hent automatisk IP adresse" ?
Avatar billede Rassing Nybegynder
31. januar 2016 - 13:45 #2
Ja, computeren har tidligere kunnet komme nettet, både her og andre steder. WiFi er tændt.

Hvor kan jeg se om den er sat til at hente ip automatisk? Det er en Windows 7 home
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. februar 2016 - 14:21 #3
http://www.thewindowsclub.com/fix-dns-server-not-responding-on-windows-7 Følg dette link, den guider dig igennem til indstilling af IP adresse.
Avatar billede Wally73 Mester
01. februar 2016 - 23:36 #4
Åben Stifinder og højreklik på Computer og vælg Administrer.
Vælg så Enhedshåndtering og se om der er nogen enheder, der har fejl eller er deaktiveret.