Avatar billede Kedsomheden Nybegynder
31. januar 2016 - 21:31 Der er 3 kommentarer

Tjenesten SENS (......) blev ikke logget på

Hej Eksperten

Efter at have min bærbare computer med windows 8 kørende i lidt tid, blev skærmen sort, og intet på den fik skærmen til at reagere. Derfor holdt jeg bare sluk-knappen nede, og fik den til at genstarte. Nu kom problemet så:

Når jeg prøver at logge ind på min eneste profil, får jeg beskeden: Tjenesten SENS (System event notificatoin service) blev ikke logget på.

Har prøvet at lade det stå i 24 timer, men det har ikke hjulpet. Kan ikke få den til at lave cleanboot (spamme f8 under opstart, eller trykke på Shift+Genstart).

Hvad kan man gøre for at fikse dette ?
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 00:44 #1
Du kører sikkert UEFI på den, så der er ikke de samme muligheder, som med MBR-systemer.
Prøv i stedet at starte UEFI-værktøjerne op.
Det gøres typisk på samme måde, men bare med en anden tast. Ofte F2, men det kan lidt forskelligt.
Her er en liste med UEFI-taster for forskellige mærker.
http://www.isunshare.com/windows-password/how-to-set-your-computer-to-boot-from-usb-drive.html#opt4
Avatar billede Kedsomheden Nybegynder
02. februar 2016 - 22:13 #2
Kan godt åbne UEFI, men kan ikke finde en måde at får den til at gendanne til fabriks indstillinger. Kan man bruge "systemreset -factory reset" i cmd ? har mulighed for at åbne cmd, men ved ikke om det der vil gøre noget andet ved computeren (tænker på trolls der bare fortæller en " delete system 32).
Avatar billede Wally73 Mester
03. februar 2016 - 01:55 #3
Ok, måske der ligger nogle værktøjer på F11.
Det plejer at være et gendannelsesværktøj også.