Avatar billede pfr2697 Nybegynder
01. februar 2016 - 10:59 Der er 3 kommentarer

Oprettelse af database i Access

Hej

Jeg ønsker, at få lavet en database, jeg selv kan arbejde videre på.

Databasen skal bruges som en logbog, til at holde styr på nogle personers kompetencer. Jeg har ikke så meget forstand på det, men ønsker at udvilke min viden. Så nedenstående beskrivelse er blot mine tanker og der vil sikker være en dem spørgsmål :-)

Her er mine tanker :-)

En forside
(2 hovedepunkter og 2 underpunkter)
- Søg person
  - Se person
  - Opret competence/event
- Opret person

Søg Person
- Nummer (F.eks. 2215)
- Forkortelse (F.eks. PFRE)
- Navn (F.eks. Peter Frederiksen)

Opret Person
- Nummer (F.eks. 2215)Kan burges som unik reference
- Forkortelse (F.eks. PFRE)Kan bruges som unik reference
- Navn (F.eks. Peter Frederiksen)

Se Person
- Øverst vises Nummer, Forkortelse, Navn
- Nederst vises competence/event I dato rækkefølge, nyeste øverst.

Opret Kompetence/Event
- Nummer, Forkortelse, navn (Via søgning)
- Indtastning
  - Dato, Baseline, instruktør
  (Alle skal udfyldes)
  - Eksamen, EOUR, TEST, Opfølgning, Førstevagt, Andet
  (Der skal kun udfyldes/vælges en)
  - Bemærkningsfelt
  (Skal udfyldes)
  - Notat
    - Enten et afkrydsningsfelt
    - Link til document (Word / PDF)
    - Mulighed for at vedhæfte fil (Word / PDF)

På forhånd tak :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
01. februar 2016 - 14:16 #1
På nettet findes der mange gratis databaser. Der er måske en du kan bruge. Du kan søge på: access templates
Avatar billede bvirk Guru
02. februar 2016 - 11:09 #2
Et meget lille kommentar - student/medarbejder database hører til de klassiske eksempler - her er en som jeg lige har testet ikke indeholder snavs (startformular/makro af skadelig art) - vist access 2000 - mindre vintage versioner spørger nok om den skal konverteres

http://www.tech.dmu.ac.uk/Access/Example%20databases.htm#School%20Tests

Iøvrigt nogle gode overvejelser du har gjort - det næste skridt med tabelstrukturer og relationer er også uafhængigt af at det skal implementeres i ms access. Der er øvrigt en gruppe hertil på eksperten: databaser->access
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 07:48 #3
Når jeg åbner min Acces 2013 viser den en del skabeloner, bl.a. en 'Kontakter' og en 'Kontaktpersoner'.

Jeg har ikke set nærmere på dem, men det var da et sted at starte. Og jeg vil da tro at de ikke indeholder 'snavs' ;) som bvirk skriver. I øvrigt en god pointe at have med i sine overvejelser når man henter på nettet :)