Avatar billede Danny_Pedersen Nybegynder
01. februar 2016 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med beregning i Excel

Som del af et onlinekursus, har jeg downloadet et eksisterende regneark, med aktiekurser. Disse er angivet i kolonne C, og er kombineret data af tal og tekst. For at uddrage kun tal, som jeg skal bruge til beregning af porteføljens værdi, anvender jeg følgende formel:

=LEFT(C2;FIND(" ";C2)-1)

Det giver den korrekte værdi (placeret i kolonne F) med . som separator, men giver mig problemer når jeg siden skal mulplicere med antallet af aktier (kolonne G). Det virker til at det er problemer med formattering af mit beregnede felt (feltet formatteret som tekst). Har forsøgt at ændre formattering af kolonne F, men det har ingen effekt. Bliver ved med at få error #Value.

Nogen forslag til hvordan jeg løser det?

Skal siges jeg bruger Excel 2016, og arket er downloadet i Engelsk US.
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2016 - 13:22 #1
Har du mulighed for at Uploade filen?
Avatar billede Danny_Pedersen Nybegynder
01. februar 2016 - 13:47 #2
Burde jeg have. Er ny herinde, og kan ikke lige finde den funktion i dette forum?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. februar 2016 - 14:10 #3
Så velkommen til....

Til Upload skal du anvende et separat program - prøv at Google.

Du er også velkommen til at sende filen direkte - min @-adresse under min profil.

PS.: Situation vedr. dette indlæg, er at du har lukket spørgsmålet ved at Acceptere et svar fra dig selv.
Svar anvendes KUN af forslagsstillere. Et sådan kan du så evt. Acceptere, hvis det løser dit problem.

Som "opgavestiller" skal du kun anvende Kommentar.

Mange har før dig haft samme problem - prøv at se øverst på forsiden.
Avatar billede finb Ekspert
01. februar 2016 - 14:16 #4
=value(LEFT(C2;FIND(" ";C2)-1))