Avatar billede Antilop Nybegynder
01. februar 2016 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Driver problemer for : Windows 10 instaleret på Mac OS X 10.5.8

Hej.

Jeg har via bootcamp partioneret min Mac, og efterfølgende instaleret windows 10.

Den vertion af bootcamp som jeg har brugt er oprindeligt geeret til windows 7, men windows 10 fungere umidelbart meget mere flydende og hurtigt end windows 7 og derfor vil jeg gerne beholde det. Min Mac er forresten for gammel til at kunne opdatere Snow Lepard til El Capitan.

Men nu til mit spørgsmål. Jeg har lidt problemer, med drivers og derfor har jeg ingen lyd, tuchpatten fungere ikke 100% (kan ikke højreklkke) men jeg kan fint bruge en mus. Lys styring på skærmen kan jeg ikke ændre manuelt, altså ved at bruge f1 og f2 knapperne. og der er ingen tastatur lys. Disse problemer havde jeg også med windows 7. Og så kan jeg ikke finde lodretstreg på tastaturet mere alt+i giver mig den ikke.

Jeg har problemer med at køre bootcamp  windows, som ellers skulle instalere de sidste driver og gøre windows mere kompatibel med mac drivers og keyboard.

Er der nogen som har en løsning på driver problemerne? og kan fortælle mig hvor jeg kan finde lodretstreg
Avatar billede thomas Praktikant
01. februar 2016 - 12:58 #1
Brugte du Bootcamp Assistant til at installere Windows?
Avatar billede Antilop Nybegynder
01. februar 2016 - 13:36 #2
Ja.

Jeg brugte Bootcamp Assisten, til at partionere min harddisk og instalere Windows 7 som jeg efterfølgende har opdateret til Windows 10
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 01:04 #3
Apple understøtter vist ikke deres ældre computere med nyere Windows drivere, så du skal selv i gang med at alternativer.
Dit tastaturlys og din lysstyring er der nok ikke noget at gøre ved, da disse komponenter typisk er Apples helt egne, så der er ingen alternative drivere.
TouchPad og lys er typisk enheder fra andre producenter, men med et Apple-ID kodet ind, så de ikke bliver genkendt som de oprindelige producenters enheder.

De bedste til at hjælpe dig med at finde drivere til disse enheder er nok folk, der kører en Hackintosh.
Søg evt. på Google på det ord og se hvilke sider der arbejder med dette og spørg på deres fora. De er dog nok mest engelsk-sproget.
Avatar billede Antilop Nybegynder
27. februar 2016 - 11:26 #4
jeg har fundet svaret og skrevet det her http://www.eksperten.dk/spm/905119#reply_8213036