Avatar billede thorsuhr Nybegynder
01. februar 2016 - 14:38 Der er 1 løsning

Ændring af citering i Office Word 2015

Jeg skriver en afhandling i Microsoft Office Word for Mac 2015. I den forbindelse arbejder jeg med en kildeliste til en lang række værker jeg skal have citeret i forskellige fodnoter.

Mit problem er at citeringsformatet ikke er som jeg vil have det, og det efterlader problemer med henvisningen.

Et eksempel.

Jeg har oprettet følgende Bog som kilde i min kildeliste: Jønsson, H., & Kjærgaard, L. (2012). Dansk Forsikringsret (9. udg.). Jurist- og Økonomforbundets Forlag.

Den er i formatet: Forfatter (år). Titel (udgave). Forlag

Problemet er at citationen bliver formateret således: (Jønsson & Kjærgaard, 2012) når jeg citerer.

Altså sådan et format: (Forfatter, årstal)

Jeg ønsker det citeret på følgende måde: Jønsson, H., & Kjærgaard, L., Dansk Forsikringsret

Altså: Forfatter, Titel

----

Jeg vil derfor gerne have ændret citationen og få fjernet parenteserne.

På forhånd tak.
Avatar billede thorsuhr Nybegynder
20. april 2016 - 10:03 #1
Spørgsmål er ikke besvaret og slettes.