Avatar billede henrik_40 Juniormester
02. februar 2016 - 09:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stresstest af website

Hej
Jeg vil gerne sammenligne website, hvordan websitet fungerer når det bliver placeret på forskellige måder. Til dette formål mangler jeg noget information til hvordan man Stresstester et website.

Er der nogen som har prøvet at stressteste? Og måske kan anbefale nogle værktøjer eller programmer?

Jeg er åben overfor mange løsninger.

/henrik
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. februar 2016 - 14:15 #1
Det er godt nok nogle år siden jeg sidst har brugt det, men Paessler har et gratis tool til formålet:
https://www.paessler.com/tools/webstress

Det kan bl.a. simulere et stigende antal brugere på dit site og du kan også simulere at der browses rundt på forskellige undersider. Så vidt jeg husker er der masser af indstillingsmuligheder og du får en masse performance data ud bagefter med responstider osv.

For at få mest muligt ud af det, kunne det være en god idé at måle performance på serveren samtidigt, hvis du har mulighed for det. Det gør det nemmere at se om et evt. dyk i performance skyldes at serveren er overbelastet, eller om det er koden der performer dårligt.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
03. februar 2016 - 10:38 #2
spotgun ->

Interessant. Jeg havde også kig på programmet og bruger det nu. Lader til det opfylder mit formål...

Jeg har ikke målt performance og stresstest før. Kand du fortælle mig hvordan jeg måler perfomance på serveren (som du beskriver)?

Til min søgen, kan jeg til info oplyse at jeg fandt følgende "kandidater":

1)
http://www.iis.net/downloads/community/2007/05/wcat-63-%28x86%29

Microsoft ting. Skal installeres på IIS'en.
100% frit software

Web Capacity Analysis Tool (WCAT) is a lightweight HTTP load generation tool primarily designed to measure the

performance of a web server within a controlled environment. WCAT can simulate thousands of concurrent users

making requests to a single web site or multiple web sites. The WCAT engine uses a simple script to define the

set of HTTP requests to be played back to the web server. Extensibility is provided through plug-in DLLs and a

standard, simple API.

3)
https://loader.io/
Simpelt værktøj.

4)
http://www.loadtestingtool.com/
(WAPT)
Der skal oprettes virtuelle brugere. Under testen vil Websiden "være nede". Derfor skal testen udføres om natten.
Er omfattende, men ikks så omfattende som Webserver Stress Tool 8
Har en free Trial.

--------------------------------------
.. og du må gerne lægge et svar ;)
Avatar billede henrik_40 Juniormester
03. februar 2016 - 12:34 #3
For at svare på mit eget spørgsmål:
https://www.paessler.com/prtg

Er et tool til serveren ;)

/henrik

Men du må gerne stadig lægge et svar (spotgun ).
Avatar billede henrik_40 Juniormester
08. februar 2016 - 15:27 #4
Spotgun -> læg et svar ;)
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. februar 2016 - 07:51 #5
Værsgo :)