Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
02. februar 2016 - 11:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GTX 750 grafik kort:

Skal til at skifte til et nyt grafik kort og valget er er faldet på et GTX 750 kort.

Men har så fundet ud af at der flere udgaver, og her bliver jeg så forvirret:

1: GTX 750
2: GTX 750 Ti
3: GTX 750 Ti OC - OC er nok Over Clocked.

Men hvad betyder alle de ekstra bogstaver?

mvh
Humle
Avatar billede Slater Ekspert
02. februar 2016 - 14:05 #1
Ti betyder Titanium, og er Nvidias navn for en stærkere udgave af kortet. Altså en bedre version. Det kunne lige så godt hedde 755 i stedet. I tilfælde af 750'eren har det omkring 13% højere Passmark-score, som er en af de bedste indikatorer for kraft.

OC betyder ganske rigtigt overclocked. Det er altså det samme kort, men der er skruet op for hastigheden på det. Det kan du selv gøre med software derhjemme, men med et OC er det gjort i forvejen, så du kan være sikker på at kortet stadig er stabilt og køler ordentligt. Normalt mister du garanti når du overclocker selv. Men OC er sjældent mere end et par procent hastighedsforøgelse, højst.
Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
04. februar 2016 - 11:16 #2
Takker mange gange :-)