Avatar billede Geresbud Nybegynder
02. februar 2016 - 12:06 Der er 6 kommentarer

Computer fryser ureglmæssigt

Hej Eksperter

Jeg har det problem med min computer, at den fryser uregelmæssigt. Det sker for det meste inden  5-10 min. efter computeren tændes. fryser computeren ikke inden for dette interval er det yderst sjældent at den kommer til at fryse.

Jeg har haft problemet i et års tid, og jeg har rebootet computeren nogle gange, hvor fejlen så har været væk en måneds tid, hvorefter den så er kommet tilbage igen. Jeg har købt mig en ny harddisk (SSD) da jeg troede at den gamle jeg havde var problemet, men dette har heller ikke virket helt.

Min næste mistanke er, at det enden er mit grafikkort eller processor der er ved at gå :-S
Jeg har en kammerart der siger der kan være noget i min BIOS der er noget galt med?
Er der en måde, hvorpå jeg kan finde frem til hvad der er ved at gå galt?

Jeg har læst lidt forskelligt herinde, og vil ikke mene at det er software der gør dette, da jeg har haft samme problem med Win7, Win8 og Win 10.

Mvh
Jesper
Avatar billede tiger_dk Mester
02. februar 2016 - 19:30 #1
Hvad styresystem køre du med nu ?
Avatar billede Geresbud Nybegynder
03. februar 2016 - 07:19 #2
Jeg køre med win10 nu.
Avatar billede Geresbud Nybegynder
06. februar 2016 - 11:50 #3
Jeg bumper lige denne tråd lidt op :)
Avatar billede Geresbud Nybegynder
08. februar 2016 - 10:30 #4
Jeg havde et nyt problem her den anden dag, hvor mine skærme ikke reagerede. dvs. de var slukket selvom computeren stod tændt?

Mvh
Jesper
Avatar billede tiger_dk Mester
08. februar 2016 - 15:11 #5
Hvor gammel er pc'en, jeg tænker lidt på strømforsygningen her.. hvis det er en ældre pc
Avatar billede Geresbud Nybegynder
10. februar 2016 - 19:29 #6
den er 5-6 år gammel. Men hvis det er strømforsyningen, kan ville problemet så ikke også opstå 10 min. efter opstart?