Avatar billede LukasMendez Nybegynder
02. februar 2016 - 17:26 Der er 15 kommentarer

Samsung 55" TV fra 2012 - Pixelfejl

Hej, jeg har lige købt et brugt Samsung TV i 55" til en kanon pris, som jeg ikke kunne modstå. TV'et er overordnet pisse lækkert, og fungere som det skal.
Desværre har jeg en sygelig perfektionisme, som ikke kan klare sådan noget som døde/stuck pixels.
Og det er ikke så godt, for nede i højre side af mit TV sidder der nemlig en lille bitte sort prik. Prikken er konstant sort, og ændre sig ikke afhængig af hvilken farve der vises på skærmen.
Jeg prøver at leve med det, men det er svært ikke at kigge på det.

Derfor tænkte på om nogen måske kendte en eller anden fidus, eller et trick man kunne bruge for at fjerne prikken?

Hvis ikke, hvad koster sådan noget så at få repareret?

Håber virkelig i kan hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 17:34 #1
Når du har en så sygelig perfektionisme, hvorfor  tjekkede du det så ikke før du betalte for det?

Din perfektionisme den rækker dog ikke ind på eksperten
Du har et hav af tråde du ikke har fået styr på i flere år, og det kan jo gøre at du ikke får hjælp til dine spørgsmål videre hen.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 17:36 #2
Hvorfor ringer du ikke til et par værksteder der skifter paneler på fladskærme?

Du skal da være heldig hvis du kan få den rette pris herfra
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
02. februar 2016 - 17:39 #3
Beklager rigtig meget, men altså nu var jeg ikke så gammel da jeg begyndte at bruge Ekspert, og vidste ikke særlig meget om pointsystemet.

Men nok om det..

Jeg overvejer også at ringe ind, men det kunne jo være, at nogen af jer kendte en smart fidus, som havde hjulpet på jeres skærme?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 17:49 #4
Har ikke hørt om at man på en speciel måde skulle kunne "redde" en død pixel. Når den slukker kan den så vidt jeg ved ikke kaldes tilbage.

Så lige i et par af dine tråde, og du har fået "opfordringer" før til at få det afhjulpet.
Du kan se dem under din profil-åbne spørgsmål.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
02. februar 2016 - 17:54 #5
Kan ikke finde de tråde du snakker om
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 19:01 #6
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
02. februar 2016 - 19:10 #7
Ja, men der er ikke noget der handler om døde pixels.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 19:30 #8
Nej det ved jeg da godt :-D.
Det var blot en opfordring til at få ryddet op i dem.

Mange vil hoppe tråden over når du har så mage point ude.
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 20:07 #9
Du kan ikke redde døde pixels.
Du kan skifte hele panelet, men det bliver nok dyrere end den pris du har givet for den allerede.
Panelet er jo sådan set hele fladeskærmen. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2016 - 20:26 #10
Ja det har jeg også forklaret at der ikke er et trick til at redde sådan et panel.
Det må han blot leve med.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
03. februar 2016 - 08:44 #11
Okay, så må jeg leve med det. Så slemt er det nu heller ikke. Men det kunne jo være der fandtes et simpelt trick (: Tak for hjælpen
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. februar 2016 - 15:02 #12
Pas nu lige på, at dette spørgsmål ikke også ender med ikke at blive lukket!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2016 - 18:06 #13
Jeg læger et svar her. Så må vi se om den bliver lukket.
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 02:09 #14
Og jeg er ikke interesseret i pointene. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2016 - 11:15 #15
Nej den bliver som de andre ikke lukket tror jeg. Ærgerligt med sådanne spørgere der ikke vender tilbage og afslutter deres tråde.