Avatar billede JacobN Juniormester
02. februar 2016 - 17:46 Der er 5 kommentarer

Valg af 55" tv, søges

Goddag!

Jeg er på udkig efter et nyt 55" tv, som skal hænge på en væg - det skal ligge i prisklassen 0-8000 kr.

Det er 5-6 år siden, at jeg sidst købte et TV, og jeg er derfor fuldstændig uddateret angående hvad jeg skal kigge efter af specs, og hvilke mærker, som er "bedst" for tiden.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med hvad jeg skal holde øje med, og vil tage bud/links med forslag med kyshånd :P

Mvh. Jacob
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2016 - 18:55 #1
Samsung, LG, Sony, Sharp, Toshiba er vel nogle af de kendte navne. Og saa er der de lidt billigere helt ukendt navne.

Alt er LED idag. Og du skal vel have et smart TV.
Avatar billede finb Ekspert
03. februar 2016 - 13:36 #3
Prøv at SE nogle forskellige tændte tv ved siden af hinanden,
fx hos Elgiganten
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2016 - 22:36 #4
Det er en rigtig god idé at se på et TV inden man køber det - man skal også bare være opmærksom på at der er stor forskel på stuen og en butik ligesom et TV i butikken oftest er indstillet til en demo-mode, som ved normal brug vil give håbløse farver.
Avatar billede eurositi Ekspert
04. februar 2016 - 20:18 #5
Sørg for at se almindelige TV-programmer i butikken og sammenlign dit visuelle indtryk af hvert enkelt billede.

8000 kroner er ret mange penge for et TV nu om dage - medmindre at man er sikker på, at det holder i 5 år eller mere. Hvis dette er din tidshorisont, skal TV'et helst ha' understøttelse af 4K-formaterne VP9 og HEVC (H.265).

En indbygget PVR-funktion ku' måske også være rar at ha', så du kan optage programmer direkte til en ekstern harddisk (optagelsen er desværre krypteret til kun at kunne afspilles på dit eget TV).

Prøv også at vurdere, om TV'et bliver meget varmt eller afgiver irriterende lyde.