Avatar billede xWeezor Juniormester
03. februar 2016 - 07:50 Der er 6 kommentarer

Hvad skal jeg bygge (SERVER)

Jeg skal have en minecraft server hvor der skal kunne komme 30 ind uden der er lag og jeg ved der skal være meget ram til sådan noget men jeg ved også der er noget med det hele i computeren skal også være lige godt
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. februar 2016 - 08:14 #1
http://minecraft.gamepedia.com/Server/Requirements
Og ellers søg lidt på google.
Der findes flere tråde om samme emne. :)
Avatar billede xWeezor Juniormester
03. februar 2016 - 18:07 #2
Ja jeg har også tænkt på delene til at bygge en computer
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 01:14 #3
SSD diske til at sørge for at baner hentes hurtigt.

Raid 1 eller 5+ af diske, hvis der skal være optimeres mod hnedetid og datatab ved hardware crash.

Ram til at afvikle servicen uden at skulle swabbe til harddisken.

Ordentlig CPU til at afvikle servicen. Husk at Minecraft ikke benytter tråde, så OS'en vil benytte en kerne og Minecraft en anden og resten vil så typisk bare ligge og afvikle små programstumper med praktisk talt ingen belastning.
Altså mindst 2 kerner og mere er bare spildt.
Da kun en kerne kan bruges til Minecraft er det vigtigt at denne kerne er så hurtig som overhovedet muligt.
Vælg højeste hastighed målt på Ghz og hvis du kigger på test på internettet, så sikr dig at de kun teste på en kerne i testen.

Ordentlig netværksforbindelse, hvilket er mindre vigtigt, hvis dine spillere sidder på lokalnettet.
Kommer de fra internettet, så skal både din upload og din download hastighed være ok og din udbyder skal tillade at der routes trafik direkte til din router.
Ikke alle udbydere tillader dette.
Det anbefales også at du får en statisk IP-adresse ved din udbyder, hvilket godt kan koste 30-50kr. per måned ved de dyrere udbydere, mens andre tager 10-20kr.
Endelig skal din router også kunne klare hastigheden af forbindelserne og endnu vigtigere antallet af forbindelser.
Mange routere bliver langsomme, hvis der er mange forbindelser, da deres CPU simpelthen er underdimensioneret.
Avatar billede xWeezor Juniormester
04. februar 2016 - 18:40 #4
Jeg har stofa og portforwardingen har der kun været problemer med
Avatar billede xWeezor Juniormester
04. februar 2016 - 18:41 #5
Så du siger også jeg skal have en router med mere CPU?
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 22:48 #6
Jeg siger kun måske.
Det skal du jo på en eller anden måde finde ud af enten ved at prøve at kører serveren live eller lave en stresstest af dit setup.