Avatar billede charlie22 Juniormester
03. februar 2016 - 08:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruges eksterne antenne til påkoblede enheder ?

Jeg taenker at koebe trådloest internet til kolonihuset, f.eks. med Huawei E5186s router. Jeg overvejer at låse routeren inde et sted så den ikke forsvinder ved evt. indbrud og have antennen fremme. Mit spoergsmål er om antennen anvendes både til kommunikation med intenretudbyderen og de påkoblede enheder eller det bare er det foerste ?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2016 - 13:19 #1
antennen sidder på router, og virker kun der. Intet bedre signal til andre enheder - men du kan bruge skype/facetime eller lign fra telefoner over wifi/router.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. februar 2016 - 14:56 #2
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 01:02 #3
Den antenne, der følger med routeren er en 4G antenne og bruges til at skabe kontakt til din udbyder.
Den er ekstern, så den kan flyttes udenfor og opad, så 4G signalet fanges bedst muligt.
WIFI antennen er indbygget i selve routerens kabinet.
Et kolonihavehus er som regel en lille ting og typisk af billige materialer, så der er ikke vild jernarmering i væggene og massere af andre afskærmende ting i konstruktionen, så selve huset skulle sagtens kunne dækkes, også selvom routeren står i et skab.
Det kræver selvfølge at selve skabet ikke er et metalskab, da du så har et faraday bur, hvor intet signal kommer ud fra. :)
Avatar billede charlie22 Juniormester
04. februar 2016 - 09:11 #4
Tak Wally, det var det jeg ville vide, altså at der faktisk er 2 forskellige antenner i routeren
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 22:48 #5
Fint nok og held og lykke med det. :)