Avatar billede Kafelnikov Nybegynder
03. februar 2016 - 20:06 Der er 4 kommentarer

Bærbar til Rhino og Photoshop

Hej Eksperten.dk

Jeg er på jagt efter en bærbar som kan klare mine opgaver i Rhino og Photoshop uden de store problemer.
Rhino skal bruges til at tegne møbler og køkkener, og Photoshop skal bruges til videre redigering af emnerne.

Er der en venlig sjæl som kan anbefale en bærbar til følgende opgaver? Jeg vil gerne gøre det så billigt som muligt, men er indstillet på at betale hvad det koster.

På forhånd mange tak!
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2016 - 21:07 #1
Også 25.000 kr?
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2016 - 21:25 #2
Og måske burde du læse linket herunder om "Video card recommendations for Rhino 5"

http://wiki.mcneel.com/rhino/rhino5videocards

Og lige et link mere:

http://wiki.mcneel.com/rhino/hardwarebaseline
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. februar 2016 - 23:17 #3
Kender ikke Rhino, men Photoshop er ikke nødvendigvis særligt krævende - selvom store filer kan kræve meget ram.

Jeg har brugt en Surface Pro 3 i et stykke tid til Photoshop og Lightroom - og endda lidt Premiere Pro (det kræver bare tålmodighed når der skal renderes).

Pt. bruger jeg dog en Surface Book med Nvidia-grafikkort og så kommer farten i vejret. Den kan desværre ikke købet i DK endnu, men det giver en meget godt hint om de minimumsspecs som jeg vil anbefale du ser efter:

- i5
- 8 gb ram
- SSD
- FullHD (og meget gerne mere, 3.000 x 2.000 pixels er en gave på Book)
- 13" skærm

...men du nævner ikke om størrelse og vægt er vigtige parametre? Generelt er det ret dyrt at få gode specs i lette maskiner. Kan du klare en 15" eller 17" så bliver det oftest lidt billigere (og tungt)
Avatar billede milter Ekspert
13. februar 2016 - 01:31 #4
@ Kafelnikov.

Dit spørgsmål har resulteret i tre indlæg, hvor andre medlemmer her på eksperten.dk har brugt tid uden betaling på at dele deres viden med dig.

Du beder om "..en venlig sjæl som kan anbefale en bærbar til følgende opgaver". Hvor venlige tror du, andre vil være fremover, hvis du bare ignorerer de forsøg på at være venlige?