Avatar billede NomisAcceber Nybegynder
03. februar 2016 - 20:56 Der er 2 kommentarer

Gammel router som AP - hjælp

Jeg har sat en gammel router op som AP. Dvs. slået DHCP fra på AP, samme SSID og password og giver den ample rputer (AP) en fast IP-adresse i det samme range som den primær router, uden for den primør routers DHCP-scope.

Problemet er at jeg ike kan få min iPhone til at skifte ml. de to, dvs. det gør den fint, men der er ikke "hul" igennem til internettet efter et skift. Hvis jeg så trykker på "forny lease" under wi-fi på min iPhone, så virker den igen.

Hjælp :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. februar 2016 - 21:38 #1
Hej og velkommen til.
Har ikke selv rodet med dette, men hvordan har du kablet den?
På den måde her?
https://rinejoseph.files.wordpress.com/2011/01/1496_diagram.gif
Avatar billede sonalias Seniormester
04. februar 2016 - 08:18 #2
#1 er mest sandsynligt, vær også opmærksom på at de skal køre samme kryptering (wpa-2?) for at din telefon skifter fejlfrit