Avatar billede susensnusen Novice
03. februar 2016 - 22:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Midlertidig profil

Når jeg logger ind på min computer, får jeg beskeden om at det er med en midlertidig profil. Jeg har derfor ikke adgang til mine filer. Jeg kører en chkdsk og kan efter genstart ingen logge ind med min egen administrator profil. Når jeg så lukker computeren ned og starter op igen, får jeg igen beskeden og er logget på som midlertidig bruger. Jeg kan heller ikke længere hente filer ned fra mine mails. Jeg har flere gange geninstalleret Windows på min computer og ved ikke om det har skabt problemer. I regedit under users har jeg disse 4: HKEY_USERS\S-1-5-21-4058393830-3955585648-3439415175-1001, HKEY_USERS\S-1-5-21-4058393830-3955585648-3439415175-1001_Classes
HKEY_USERS\S-1-5-21-4058393830-3955585648-3439415175-1003
HKEY_USERS\S-1-5-21-4058393830-3955585648-3439415175-1003_Classes
Ved ikke om det er rigtigt.
Jeg har flere gange geninstalleret fabriksinstiller og installeret Windows, når min computer har drillet. Er det nødvendigt at formatere computeren hver gang og hvordan gør jeg det?Håber nogen kan hjælpe mig...
V. H. Susanne
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 01:58 #1
Det burde ikke være nødvendigt at formatere computeren.
De nyere versioner af Windows (Vista og op) opretter en ny administrator-bruger under installationen, så den oprindelige administrator-bruger stadigvæk findes på maskinen.

Det du skal gøre er at reaktivere denne og så oprette en ny bruger til dit daglige brug og tildele administrator-rettigheder til denne.
Derefter logges der på denne nye bruger og så begynder du at overtage ejerskabet af din gamle brugers filer og derefter flytte filerne over i den nye brugers mapper.

Husk at få alt med, så vent med at nedlægge den gamle bruger til der er gået nogle måneder.

Grunden til at du løber ind i problemer er at din brugers profil har fået sat nogle fil- mappe-rettigheder, som gør at Windows ikke kan sikre at profilen er sikre mod at andre brugere på maskinen kigger med og så afviser den at bruge profilen.
Der kan godt rettes op på dette, men det er noget bøvl og kræver at en kyndig person sidder ved maskinen i lang tid for at rette fejlene, hvilket ofte ikke kan betale sig.
Avatar billede susensnusen Novice
04. februar 2016 - 09:51 #2
Mange tak for hjælpen. Hvordan flytter jeg mine ting over til den nye bruger? Vil du smide svar så jeg kan afgive point?
Avatar billede susensnusen Novice
04. februar 2016 - 10:06 #3
Jeg har fundet ud af at gemme filerne i en mappe hos min nye bruger så bare gør så jeg kan afgive point. Tak...
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:12 #4
Godt at høre og læg selv et svar og tildel pointene, da jeg ikke er interesseret i points. :)
Avatar billede susensnusen Novice
07. februar 2016 - 21:32 #5
Ok. Tak for hjælpen!