Avatar billede Modus Nybegynder
04. februar 2016 - 09:34 Der er 1 kommentar

Power supply FSP500-60PFG vs. FSP500-60GHN

Hej Allesammen...

Jeg har en power supply der desværre er gået sig en tur... Det er en FSP500-60PFG 500Watt.
Denne specifikke power supply, kan jeg så desværre ikke finde til salg, på nogle af de mange hjemmesider jeg efterhånden har besøgt.
Jeg kan dog finde en anden FSP-GROUP power supply på 500W, denne hedder FSP500-60GHN, og jeg kan umiddelbart ikke se forskellen mellem disse to, men der må jo være en forskel, da jeg ikke tror de har 2 produkter som er ens.

Har nogen af jer svaret, på hvad forskellen mellem disse to strømforsyninger er ?

Mvh.
Modus
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:27 #1
Der kan sagtens være en forskel internt i dem uden du kan se det.
Det vigtigste er bare at den leverer nok strøm og fysisk passer ind i dit kabinet.

Mål den gamle enhed i bredden højden og dybden og se om der er plads i kabinettet til at den kan være endnu dybere.
Gå så på www.edbpriser.dk og se hvad de har tilgængelig.
Kører du med en Haswell-serie Intel CPU, så sørg for at den nye PSU er testet til dette.

Gå evt. efter en lidt større PSU ydelsesmæssigt, f.eks. 600W, da dette sikrer at du ikke kommer ud i ydreområderne af dens arbejdsfelt og det gør den mere stabil og får den til at leve længere, samt giver mulighed for flere strømslugende enheder i fremtiden.

Jeg vil også anbefale at få en PSU med en stor blæser, f.eks. 12cm eller 14cm, da en stor blæser larmer mindre.