Avatar billede TitteH Praktikant
04. februar 2016 - 13:07 Der er 53 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 pro sikker download link ?

Jeg har knas med styresystemet Windows 7 pro SP1 på min lidt ældre Lenovo T60 og skal ha' formateret harddisken og geninstalleret windows.

Problemet er, at jeg ikke har windows på cd (eller andet medie for den sags skyld), men har en produkt-nøgle.

Jeg vil nødig ud og bruge penge på at købe en ny windows 7 (computeren kan ikke køre nyere versioner af windows), men har set, at man kan downloade den gratis via nettet.

Men hvor sikkert er det ? Er bekymret for virus og malware fra de hjemmesider, som tilbyder gratis download af Windows 7. Det virker jo som et lidt for godt tilbud ?

Har I erfaring med nogle gode download steder ?
(det skal være en pro og en dansk version, ved ikke om det også skal være en SP1 for at produktnøglen virker ?)

Eller har I andre gode løsninger fx hvor man kan købe windows 7 billigt ? (behøver ikke være pro-udgaven). Jeg er studerende, så måske mulighed for rabat. Har selv googlet, men billigst fundet er ca. 750 kr.
Avatar billede TitteH Praktikant
04. februar 2016 - 13:12 #1
Der er bl.a. denne danske side, hvor man kan downloade styresystemet, men det er rettet mod kunder, der har købt download rettigheder til det. Ved ikke, om man rent faktisk kan downloade hele styresystemet alligevel ?

http://e-gear.dk/tips/dansk-download-af-windows-7-professional/
Avatar billede tryltryl Juniormester
04. februar 2016 - 13:14 #2
Der burde være en genoprettelsespartition. Har du forsøgt med den?

https://support.lenovo.com/dk/da/documents/migr-4ufuyk
Avatar billede TitteH Praktikant
04. februar 2016 - 14:12 #3
Jeg har ikke lavet gendannelsespunkter og har dårlig erfaring med det. Det fungerer ikke ordentligt.

Desuden er der efterhånden behov for en rensning af computeren, så vil gerne ha den formateret.
Avatar billede tryltryl Juniormester
04. februar 2016 - 14:20 #4
Genoprettelsespartitionen er heller ikke det samme som gendannelsespunkter. Genoprettelsessystemet ligger helt separat fra Windows. Når det aktiveres, så svarer det til formatering + geninstallering. Computeren bliver, som da du købte den.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 16:21 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 16:42 #6
Alternativet er denne side her, som jeg selv har brugt:
http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?auth=1

På siden er der link til hentning af tre versioner af en multidvd, der kan installere alle versioner af Win 7.

Man vælger i opstart hvilken version man vil installere:

http://www.oz1dis.dk/win7download/dkwin7multi32.iso

http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_32_SP1_multiDVD.iso

http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 16:44 #7
Her vælges hvilken version der skal installeres når dette billede fremkommer:
http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2016 - 17:14 #8
PS. Når men trykker på en af de tre link, kan der gå op mod et minut, før man får besked om download.
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. februar 2016 - 18:19 #9
Til info kan en T60 sagtens køre både Windows 8.1 og Windows 10.
http://web01.gratisupload.dk/f/8uytmft5di/
Avatar billede TitteH Praktikant
05. februar 2016 - 17:29 #10
Min Lenovo er en T2400 1,83 GHz og har kun 2,00 GB RAM og en meget lille harddisk (kan ikke lige huske, hvor man kan se oplysningerne om str. på den).

Har fået at vide, at den ikke kan køre nyere versioner af windows.
Avatar billede TitteH Praktikant
05. februar 2016 - 17:53 #11
Tak 220661, jeg vil prøve at se på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2016 - 17:33 #12
Hvordan går det TitteH?
Er du kommet videre?
Avatar billede TitteH Praktikant
13. februar 2016 - 14:32 #13
Jeg er ikke rigtig kommet videre med det, for jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gribe det an. Hvis man henter download version fra nettet via en af disse links, så er man jo på den, hvis ikke det fungerer. Så kan man ikke komme på nettet og prøve igen.

Kan det lade sig gøre at hente dem ned til en disk, så man har flere forsøg ? Men det kræver vel en dvd. Tror ikke jeg har en dvd-brænder i og kan ikke huske, hvordan jeg kan tjekke det.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 15:47 #14
Filen du får ned skal under alle omstændigheder klargøres til et installations medie.
Det skal enten brændes på en dvd (som diskafbildning) eller også klargøres på en usb pind, der mindst skal være på 4 gb.
Med usb metoden kan du bruge Rufus til dette.
Der er lavet en guide her:
http://www.eksperten.dk/guide/1616
Har selv min win 7 multidvd på usb, men også på dvd, hvis der ikke kan bootes på usb pind.
Med usb metoden så gennemføres installation hurtigere.
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 01:11 #15
Hvad mener du med "klargøres" ?

Jeg har både en USB pin og også en eksterne harddisk med rigelig plads på. Hvordan får jeg windows 7 installationsfilerne ned på det ?

Det første link, jeg selv fandt (som jeg skrev ind i mit første svar til mit indlæg her), virker til at starte en download af windows 7 med det samme, når man klikker på linket.

Hvordan fungerer de andre, du har lagt ind ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 09:22 #16
Filen er en .iso fil, og kan ikke direkte bruges til at installere med. Den skal gøres "bootbar" ved pc opstart.
Dette kan gøres ved brug at Rufus, eller ved at brænde filindholdet som en diskafbildning.
Hvis man højreklikker på filen, så mener jeg Windows foreslår at brænde den som diskafbildning. Jeg har dog selv brugt et brænderprogram.
Din usb pind kan bruges til formålet.
Din eksterne harddisk kan IKKE bruges til formålet, da det ikke ike betegnes som et "flytbart drev" for Windows. Den vil nemlig altid blive detekteret som en harddisk.
Den eksterne kan med fordel bruges til at gemme backup af Windows når Windows er installeret. Men det er en helt anden ting.

Ok hvis det første link også virker til download. så prøv at klargøre din usb med Rufus som installations medie til Windows 7. Har ikke brugt denne side selv :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 09:28 #17
De andre fungerer ved at selve filen er en fuld installation af en Ultimate version, og ud fra denne kan de 5 andre versioner installeres. Når man vælger hvilken version man vil installere bruges blot det som der kræves for at installere den valgte version. Fordelen ved denne version er jo at man kan installere 5 forskellige versioner af Windows 7 bare du har nøglen der passer til den version du vil installere.
Det er derfor jeg netop kun har hentet denne version.
Alle versioner er på DANSK :-)
Entreprise versinen er dog ikke med. Men den henvender sig til store firmaer og skoler mm., og er ikke relevant for mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 09:31 #18
Har du ikke dvd drev, så havde jeg købt en 4gb usb pind jeg havde oprettet et installationsmedie med. Dette usb drev gemmes og overskrives ikke af andet data. Man kan købe sådant et drev for under 100 kr i dag. Synes det er et godt køb.
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 10:08 #19
220661,

Det er for kompliceret for mig, det du skriver.

Jeg har ikke brug for en ultimate version. Tror jeg holder mig til download af helt konkret windows 7 PRO, dog kunne det være fint, hvis man kunne finde den nyeste opdaterede version. Ved ikke, om det er SP1?

Alt det, du skriver om at oprette et installationsmedie og at gøre noget bootbar osv, forstår jeg ikke. Jeg er nødt til at have en lettere måde eller også få det som en trinvis vejledning.

Men jeg vil helst holde mig fra komplicerede procedurer, som kræver at man er mere inde i sagerne. Det skal være brugervenligt og nemt tilgængeligt og idiotsikret :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 10:30 #20
Jamen det er jeg da ked af at høre, at det er for kompliceret.
Med hensyn til multidvd der skal du jo ikke vælge Ultimate, når det er en Pro du har nøgle til.
Når man når hertil i installation http://www.theeldergeek.com/windows_7/images/Custom-W7-Installation-DVD/12-8-2010%209-52-50%20AM.jpg vælges det system man har nøgle til, og den version installeres. Nemmer kan det ikke være :-)

Problemet for dig er at få medierne oprettet, og jeg vil mene du skal betro dig med en der ved lidt om det, så du kan få dem oprettet.
Se på din nøgle hvad den beskriver. Er den med sp1, skal denne version bruges.
Er dit download ikke med sp1 skal du bruge en af de to link nederst  i #6.
Kigger lige på den guide som jeg henviser til med hensyn til Rufus. Har nemlig ikke selv set den :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 10:48 #21
Vedr Rufus: Prøver lige kort at forklare brug af denne
http://rufus.akeo.ie/
Når du putter en usb pind i og åbner for Rufus lader du de værdier den kommer frem med være som de er.
Øverst kan du se din usb pind

Under Volume etiket kan man skrive "Win 7 installations medie"

Under "opret boot-disk med" vælger du til højre i boks ".iso Image"
Ved siden af boks trykker du  på hardisk ikon (klik for at vælge imagefil) og finder den fil du har downloadet og vælger denne

Herefter trykker du på "start", og din usb bør blive "klargjort" som boot så du kan installere med den.

Håber dette hjælper dig :-)
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 11:22 #22
Jo, men det var heller ikke for at være utaknemmelig. Jeg er glad for at nogen forsøger at hjælpe, men jeg vil helst ikke ud i, at jeg skal til at lave en masse komplicerede ting.

Jeg søger bare et link, hvor jeg kan downloade windows 7 pro. Helst så den installerer med det samme. Ligesom hvis jeg havde en cd-rom, som startede programmet automatisk, når jeg puttede den i cd drevet.
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 11:42 #23
Jeg har været inde og kigge på dette link. Der står ikke, hvilken version windows 7 det er. Er det en pro mon ?
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 11:45 #24
indlæg #23 var en kommentar til indlæg #5
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 11:47 #25
Det findes ikke såvidt jeg ved.

Har ikke selv brugt indlæg #5 som løsning, da jeg har den anden.

Hvad sker der når du indtaster din nøgle og trykker på bekræft?

Får du her en mulighed for at det oprettes på Usb pind?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 11:52 #26
Nå fik ikke lige opdateret :-)

Når man indtaster en produktnøgle, så henviser den til en Windows Version.
Og jeg kan da ikke forestille mig at du får en forkert version ned ved dette valg.
Spørgsmålet er blot om du får tilbud om at oprette det på usb. Det er jo den løsning du skal bruge, da du ikke har dvd drev (så vidt jeg forstår).
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 12:30 #27
kommentar til indlæg #6

Jeg har været inde og kigge på vejledningen på denne side, men kan ikke få det til at fungere.

Det kunne være smart nok, at få windows 7 på et medie, så jeg har den til en anden gang, hvis der skulle opstå problemer.
Så det vil jeg gerne forsøge mig med.

Men jeg kan ikke få det til at fungere ved at følge vejledningen på siden, så har brug for noget hjælp.

Hvis jeg klikker på det første foreslået link i vejledningen, så kommer jeg til denne side:
http://www.mydigitallife.info/official-windows-7-sp1-iso-from-digital-river/

I listen på denne side står der to versioner af Windows 7 Professional SP1-U ISO til download på dansk:
Danish x86: X17-59891.iso
Danish x64: X17-59883.iso

Hvilken en skal jeg vælge, når jeg skal bruge 32-bit versionen ? Og hvad stiller jeg op med den, når jeg har klikket på den ? Skal filen bare gemmes eller åbnes eller hvad ?

Jeg har prøvet at klikke på det nederste x64, men kan ikke hente siden ind. Får en time-out på den.
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 12:35 #28
kommentar til #26

Nej jeg har ikke dvd-drev, men du siger jo, at jeg kan gemme win7 pro på en usb ? og det har jeg. Med ca. 7 GB ledig plads. Der er nogle præ-installeret filer på den, men ellers er den tom.
Avatar billede buddy45 Juniormester
14. februar 2016 - 12:45 #29
Hej TitteH

Du skal gemme Windows 7 iso på fx din desktop.
Jeg plejer at bruge PowerISO til at lave boot USB med. Jeg er sikker på at Rufus ,som forslås, ligner til forveksling.
Jeg har lavet en kort instruktion til PowerISO - 3 lette trin - så har du din Bootable USB, som du kan installere Windows 7 fra.
http://web01.gratisupload.dk/f/8uzjn41cu0/
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 12:55 #30
#27 Link til Digital River virker ikke længere.

Er det det du henvises til når du går videre i #5 med produktnøglen?

Som buddy også skriver, så skal filen gemmes på dit computer, og så bagefter gøres bootable som jeg har forklaret med Rufus.

Håber vejledning i #29 får dig på sporet. Jeg har desværre ikke lavet sådan en som jeg kan linke videre til.
Har hørt om PowerISO og WinToFlash der også kan gøre det

OBS!!  Usb pinden bliver formateret når boot medie oprettes, så filer der ligger på skal flyttes over. Usb pind behøver ikke være større end 4gb
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 13:18 #31
kommentar til #30

Jeg har ikke prøvet at gå videre med at indtaste produktnøgle på den side, jeg kommer til via dit link i #5. Jeg taler om linkene i #6.

Linket til digitalriver er det, der står som det første i vejledningen, som du har linket til i #6 (dit første link i indlægget).

Hvis jeg følger et af de tre links, du har lagt ind sidst i indlæg #6 (jeg vælger det med SP1 32 bit), så får jeg en boks op, som foreslår at Roxio Creator åbner iso filen (det er mit brænder program). Men jeg skal jo netop ikke brænde det på en dvd.
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 14:51 #32
Jeg har nu prøvet at "gemme" iso filen og på den måde hente den ned til min computer.

Men min router går ud et stykke henne i hentningen. Den slår simpelthen fra, ingen strøm i. Det har jeg aldrig været ude for før. Dermed sættes hentningen selvfølgelig også på pause.

Hvis jeg så trække stikket ud af den og sætter det i igen, så starter routeren igen.

Jeg har prøvet tre gange nu.

Hvad kan det skyldes ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:09 #33
#32 Det forstår jeg ikke den gør??
#31. Nej det er her at du skal bruge enten Rufus eller PowerISO som der henvises til.

Forstår ikke hvorfor du ikke prøver dette, da det er en officiel Microsoft side. Havde jeg ikke fundet den anden løsning først, ville #5 være det jeg prøvede først.
Kan måske tro at der er en usb løsning med der virker automatisk.

Spørger måske dumt, men hvorfor har du et brænder program men ikke noget drev til at brænde med?
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 17:29 #34
Jeg har en cd-brænder, men ikke dvd-brænder :-) Det er en kombi cd-brænder/dvd-afspiller. Meget normalt i disse ældre modeller.

Jeg har nu prøvet det aller første link, du kom med. Jeg får en fejlmeddelelse, når jeg taster produkt-nøglen ind. Har prøvet nogle gange med samme resultat.

Mht. min router. Tja, jeg ved det heller ikke, men har prøvet 4-5 gange nu og det sker HVER gang. Og så skal jeg hen og hive strømstikket ud og putte ind igen. Så kommer der liv i routeren igen og jeg er så på nettet igen. Ved ikke, om det kan være overbelastning ? Men den burde da nok kunne downloade en fil på 2,3 gb. Har prøvet at downloade fra det link, jeg selv havde fundet #2. Det er også en iso-fil. Det samme sker. Så det kan ikke bare være linket fra filen, der er noget galt med.

Det er en ældre TRENDnet router, ca. 10-15 år gl. Ved ikke, om det kan være derfor. Men har ikke haft problemet før nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:42 #35
Hvis du har en dvd afspiller i computeren, kan du så ikke bare låne en Win 7 pro magen til din egen version, og så bare bruge din egen nøgle?
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 17:46 #36
Jeg har ikke nogen i nærheden, der bare sådan kan låne mig sådan en, desværre :-)
Avatar billede TitteH Praktikant
14. februar 2016 - 17:48 #37
Men nu har jeg bestilt en ny TRENDnet router. Så tror jeg lige, jeg afventer, at jeg får den sat op og så må jeg se, om det hjælper.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. februar 2016 - 17:54 #38
Ok. Høres ved :-)
Avatar billede TitteH Praktikant
17. februar 2016 - 16:00 #39
Så fik jeg installeret ny router og hente .iso filen. Det gik fint. Så det var nok min gamle router, der stod af.

Men nu skal jeg så ha' lavet en bootable USB. Jeg har været inde og se på både Rufus og WinToFlash (som også anbefales i den tråd, du har linket til. Er i tvivl om jeg kan finde ud af at bruge Rufus. Synes det ser lidt nørded ud og kræver måske, at man har forstand på det, ellers kan man komme til at gøre noget forkert. Fx er der spørgsmålet om det skal være MBR eller GPT for UEFI (aner ikke, hvad det betyder).

Men er WinToFlash pålideligt og fra pålidelig kilde ? Kan ikke gennemskue, hvem der står bag den webside, der linkes til.
Avatar billede TitteH Praktikant
17. februar 2016 - 17:00 #40
Har det iø en betydning, om det er en SP1 eller uden ift. om produktnøglen passer til ?

Jeg har downloaded win 7 med SP1 (for at spare tid på opdatering efterfølgende). Jeg ved ikke, om min version på computeren oprindelig var en SP1 eller ej.
Avatar billede TitteH Praktikant
17. februar 2016 - 17:03 #41
Et spørgsmål mere.....

Når man HAR oprettet USB'en som bootbar medie med win 7, kan man så overskrive den igen, fx hvis man vil have en anden version lagt på USB'en ? Den burde vel kunne gen-skrives på ? Men så skal den måske formatteres forinden ?

Jeg overvejer nemlig at anskaffe en USB mere senere, på lidt færre GB, og så lave den til bootbar win7 i stedet, så jeg kan bruge den på 7 GB (som jeg har nu) til noget andet. Lidt ærgerligt at lade så meget plads gå til spilde.
Avatar billede buddy45 Juniormester
17. februar 2016 - 17:53 #42
Hej TitteH.

USB'en kan sagtens overskrives/slettes og genbruges.
Det er nok svært at finde en 4 GB USB der er billigere end en 8 GB https://www.proshop.dk/?st=1&s=Kingston%20Data%20Traveler
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2016 - 19:04 #43
Vil klart anbefale du installerer den version, som nøglen refererer til. Det står helt klart på nøglen.
Jeg håber da for dig at den er med sp1, da du så vil spare tid på at hente opdateringer bagefter.

Skal du lægge en anden version ind på usb pinden vil den alligevel blive formateret før den nye version kommer på

Wintoflash har jeg ikke brugt.

Hvad med powerIso med guide der henvises til. Har du givet den en chance hvis du synes Rufus er for svær for dig?
Avatar billede TitteH Praktikant
17. februar 2016 - 19:36 #44
Buddy45,
Ja, jeg var lige på nettet og kan godt se, at man betaler det samme for en 16 gb usb, som for en 4 gb. Så køber man selvfølgelig den på 16 gb :-)
Avatar billede TitteH Praktikant
17. februar 2016 - 20:58 #45
220661,

Jeg har ikke kunnet finde ud af, hvilken om det er SP1 versionen af Windows min nøgle passer til. Højst sandsynligt er det den første version af Win7.

Men hvorfor skulle den ikke passe, selvom det er en opdateret SP1 ?

Jeg tænker, at jeg måske bare må lave en USB MED SP1 og en UDEN, og så installere den med SP1 først og se, om det virker med nøglen.
Avatar billede TitteH Praktikant
18. februar 2016 - 13:34 #46
buddy45,
lægger du lige et "svar", så jeg kan give dig nogle point ?
Avatar billede TitteH Praktikant
18. februar 2016 - 13:35 #47
Har givet 15 point til 220661. Hvis ikke jeg hører fra buddy45, får 220661 de resterende point.
Avatar billede TitteH Praktikant
18. februar 2016 - 14:22 #48
220661,

Jeg er nu ved at lave en ekstra usb boot med win7 multi UDEN SP1, bare for en sikkerhedsskyld, hvis min produktnøgle ikke fungerer til versionen MED SP1.

Men støder på et andet uventet problem.....

Ved forsøg på at oprette boot usb'en kan jeg ikke lave den i FAT32 filsystem, får jeg at vide. Den sætter den automatisk til NFTS. Og forsøger jeg at ændre den, så får jeg en fejlmedd. om, at den ikke kan køre i FAT32.

Jeg prøvede så først at formatere usb'en med Rufus og dette kunne jeg godt gøre til FAT32. Men det hjalp ikke.

Så bliver jeg også i tvivl, om den første usb boot, jeg lavede, også står i NFTS filsystem ? Det husker jeg ikke, hvad der stod.

Det dur vel ikke ? For min Windows kører i FAT32.

Håber du (eller andre) kan svare hurtigst muligt, for jeg vil gerne snart have arbejdet færdigt :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2016 - 16:14 #49
Selve Windows du installerer bør du køre i NTFS, da det kan håndtere filer der er større end 4 gb.

#45 Det er noget jeg i mange tilfælde har fået vide at man bør gøre, så jeg har ikke erfaring mad om du kan aktivere med en nøgle der ikke er til sp1.
#48 Det virker måske også med NTFS på usb pinden. Jeg har ikke prøvet andet en fat, da det virkede for mig :-)
Avatar billede TitteH Praktikant
18. februar 2016 - 16:51 #50
Men hvis du har kunnet lave en boot i FAT32 systemet ud fra de link, du lagde ind i #6, hvorfor kan jeg så ikke ?
Avatar billede TitteH Praktikant
18. februar 2016 - 16:57 #51
Jeg har brugt dine link, som henviser til win7 i fat32. Så forstår ikke, hvorfor jeg så ikke kan oprette boot'en i fat32.

Når jeg forsøger, får jeg følgende besked:

"Filsystemet er ikke understøttet

Det valgte filsystem kan ikke bruges med denne ISO-fil. Vælg et andet filsystem eller en anden ISO-fil."
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2016 - 17:25 #52
Jamen er det din nye usb pind der ikke kan understøtte fat 32, så prøv i ntfs, og se om det virker
Avatar billede TitteH Praktikant
23. februar 2016 - 11:56 #53
Så har jeg fået formateret min computer og geninstalleret Windows 7. Der var nogle problemer med at hente opdateringer, som tog en hulens tid, men nu kører systemet igen.

Tak for hjælpen.

220661, vil du lige lægge et svar, så får du de sidste point, da jeg ikke har hørt fra buddy45.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2016 - 15:57 #54
Jeg har lagt et svar, og de 15 point der var tildelt i tråden har jeg fået.
Prøv at skrive en intern besked til ham om point.

Jeg hopper af tråden her.