Avatar billede The_Dip Nybegynder
04. februar 2016 - 15:48 Der er 4 kommentarer

Fra Windows 10 Home til Windows 7 ultimate tilbage til Windows 10 Pro!!!

Hej

Sagen er den at jeg har købt en ny computer, men ved en fejl er der blevet installeret Windows 10 Home på den, hvor det skulle have været Windows 10 Pro.

Men spørgsmål er så om jeg kan Installer mit Gamle Windows 7 ultimate, over det nye Windows 10 Home og så via Windows 7 ultimate opgradere til Windows 10 Pro gratis?

Og kan jeg risikere at gør kludder i min nye computer med denne fremgang måde?

Mvh

MJ
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2016 - 15:59 #1
så skal du formatere (slet alle partitioner, og lige tjekke bios også). Husk at hente drivere til win7 ned på usb-stick først, så du kan få netværk til at fungere.
evt data skal du også have en backup af før skiftet til win7.
Efter endt win7 og opgradering til win10, så kan du lave en ren win10 pro fra dvd/usb, så du har en genfødt maskine uden gammelt snavs på.
Avatar billede The_Dip Nybegynder
04. februar 2016 - 16:58 #2
Mange tak for svart!

Syndes det var en meget god forklaring du kom med så smid lige en svar så jeg kan give nogle points :)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2016 - 17:17 #3
bare luk selv - men tak for budet.
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:35 #4
Hvis din gamle Windows er en OEM version, så kan den sådan set ikke flyttes til en ny maskine og det kan derfor give problemer med din licensnøgle til den.