Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2016 - 16:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 Hard Disk Box SATA 2.5

Hej

Som overskriften siger, kan en Serial ATA 2.5, som jeg har taget ud af min bærbare til fordel for en anden, sættes i sådan en Harddisk box ? Jeg vil bruge den som backup disk istedet for, at den bare vil ligge og tage støv !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2016 - 16:38 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2016 - 16:48 #2
det er helt ok - men jeg ville tage en http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=EC2SUPK3-1&pn=Sempre&vare=784532 (glem farven, eller mal den). Det er usb3.0, så den er en del hurtigere.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2016 - 16:54 #3
Perfekt, jeg tror jeg har en sort sprydåse ! Også er denne harddisk boks endda billigere !

Læg et svar !

Tak for hjælpen !
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2016 - 16:57 #4
lige en ting, den her http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=EC2SUB3-1&pn=Sempre&vare=737849 den har stort set det samme, er den ikke lige så god !
Avatar billede claes57 Ekspert
04. februar 2016 - 17:16 #5
bare tag #4 - og spar på din spraymaling...
Luk bare selv - jeg har point nok.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. februar 2016 - 17:20 #6
ok, du bestemmer !
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2016 - 18:20 #7
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:45 #8
Pas på!

De kabinetter der linkes til har ikke eksternt strømtilslutning, hvilket betyder at nogen bærbare måske ikke kan yde nok strøm igennem USB-porten til at trække harddisken.

Enten sørg for at du har 2 tilgængelige USB-porte og køb så et kabel, der kan trække strøm fra 2 porte.
Her er et i USB2.0-version: http://www.mytrendyphone.dk/shop/goobay-usb-2-159770p.html

Har du ikke 2 USB-porte tilgængelige eller ønsker du ikke at bruge dem, så køb et kabinet med medfølgende ekstern strømforsyning.