Avatar billede oppes Seniormester
04. februar 2016 - 18:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

klone hdd

har win 10 og win 7
har easuestodo backup free 8,2  , hvordan kan jeg ta klone af C:drev (win10) og D:drev (win7) instruktutioner er på engelsk og det er svært for mig
jeg har en stor ekstern hdd på 2TB, er det bedst at lave partitioner på det så win,10 og win 7 kommer på  hver egen partion . Hvad den bedste gratis mulihed at lave partitioner på ekstern.
, hvis det lykkes for mig? kan jeg så bare installere på drevet igen hvis jeg formaterer drevet fex. D:drev
Tar det meget lang tid? har ca. 200 gb på D:revet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2016 - 19:14 #1
Hvad vil du opnå ?
Er det fordi du vil kunne genskabe din computer som den er lige nu ?
Eller er det for at lave almindelig backup ?
Avatar billede oppes Seniormester
04. februar 2016 - 19:37 #2
det første
Avatar billede oppes Seniormester
04. februar 2016 - 19:37 #3
og kan det opdatere selv fex en gang ugen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2016 - 19:39 #4
I gamle dage anvendte jeg Norton Ghost, det var fantastisk til lige netop den opgave: http://www.symantec.com/page.jsp?id=ghost

Men kender desværre ikke rigtigt til det i dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. februar 2016 - 17:14 #5
#4 Det var dengang man brugte diskette for at få startet det op :-)
Brugte det til Windows 98 SE som systembackup. Ja det var tider.

I dag bruger jeg Aomei Backupper Free:
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
Bruger ikke selv funktionen med at opdatere en gang om ugen, men jeg kan se muligheden er der. Den er også på engelsk, men jeg synes den har en god brugerflade. Du kunne jo give den et forsøg
Avatar billede pretttyfly Praktikant
05. februar 2016 - 17:17 #6
bare lige til info så kan du næsten glemme alt om at klone en windows 10, især hvis den kører UEFI, nogen siger det kan lade sig gøre, men jeg har ikke fået det til at lykkedes endnu, og jeg har brugt MANGE timer på det.
Avatar billede rhl2401 Mester
06. februar 2016 - 10:52 #7
Du kan altid lave partitioner på en harddisk ved hjælp a windows´s "Diskhåndtering"
Avatar billede oppes Seniormester
07. februar 2016 - 10:23 #8
prettyfly-hvad betyder UEFI
Avatar billede oppes Seniormester
09. februar 2016 - 21:41 #9
ok jeg lukker SVAR
Avatar billede 220661 Ekspert
10. februar 2016 - 17:35 #10
Hvad er løsningen?
Avatar billede oppes Seniormester
11. februar 2016 - 17:12 #11
todo har kalret arbejdet, så tak til alle.
Avatar billede oppes Seniormester
14. februar 2016 - 22:49 #12
svar
Avatar billede oppes Seniormester
18. marts 2016 - 16:45 #13
då så svarer jeg selv