Avatar billede martindee Nybegynder
04. februar 2016 - 19:28 Der er 4 kommentarer

program til email håndtering

Hej alle eksperter.
jeg er på udkig efter et simpelt/nemt at bruge program der kan se om den samme email går igen flere gange.
jeg har en masse email adresser samlet i et dokument og vil gerne se hvor mange af dem der er allerede er på min mailchimp konto. kan mailchimp måske enda klare det?
håber der er en der har svaret.
mvh martin
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2016 - 19:37 #1
Jeg er ret sikker på mailchimp "kun" vil modtage en email en gang.
Da den vel netop anvender email som en nøgle.
Men du kunne jo også smide det ind i et program der kan sortere og fjerne dubletter.
F.eks. ved jeg ultraedit har denne funktion.
Smid alle emails ind i et dokument, sorter og fjern dubletter. (lav evt. alle emails til små bogstaver først)
Avatar billede martindee Nybegynder
04. februar 2016 - 19:55 #2
Hej tak for svar.
det er netop et program der kan gøre det for mig jeg søger, altså fjerne dubletter.
andre forslag?
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. februar 2016 - 23:06 #3
Hvilket format har dine filer med emails ?
Avatar billede Wally73 Mester
04. februar 2016 - 23:49 #4
Tag din liste og kopier det ind i Excel.
Sorter listen alfabetisk
Lav i en i første række af en ny kolonne formlen =HVIS(A1=A2;"SAMME";"IKKE")
Kopier den formel til resten af kolonnen.

Formlen sammenligner feltet med det underliggende felt og skriver enten SAMME eller IKKE alt efter om de er ens eller ej.