Hjælp til at trække mail oplysninger i Outlook ud - få dem listet i evt fille eller regneark
Hej
håber i kan hjælpe ? :)
i min Microsoft Outlook 2016 har jeg rigtig mange mails, og jeg kunne godt tænke mig at få dem trukken ud i et regneark - altså ALLE mail kontakt oplysninger - altså KUN @-mailen - f.eks. jacob@mail.dk
hvis jeg har oplysningerne i en fil eller regneark, vil jeg gerne kunne sende en mail til alle mine kontakter der har mailet til mig...
kan det lade sig gøre - ønsker ikke og gå alle mine mails igennem og notere dem ned manuelt :)
man må kunne trække alle mails oplysninger ud i en fil eller lignende ? :)
håber virkelige en kan hjælpe ? og i forstår mit spørgsmål... :)
tror det er lige nøjafgtigt det jeg har brug for - kan godt klippe kolonnerne over i et regneark...
MEN: jeg kan ikke finde det felt så jeg får vis mail-adresse -altså f.eks. jacob@mail.dk - den skriver bare navnet - og jeg har brug for den specifikke mail adresse
Hej Der findes en funktion i Word der kan eksportere data. Kan du bruge den?
1) Filer --> Åbn og eksporter --> Import / eksport 2) Vælg Eksporter til en fil --> næste 3) Vælg kommasepareret fil --> næste 4) Udpeg mappen --> Næste 5) Hvis du klikker på <Map Custom Fieds> kan du vælge kun at tage adresserne med. Så får du en csv-fil du kan importere i Excel. (Jeg sidder ved en UK-pc og kan ikke huske hvad Map Custom Fields hedder på dansk. Men det er knappen i toppen (den eneste).)
Const mappenavn = "Afsluttede mails - diverse" 'MAPPENAVN" '<---------------- indsæt navn på mappen under indbakke!!! Const startRæk = 1 Dim ræk As Long, antalMails As Long, mappen Public Sub HentMails() sletPtIndhold
antalMails = åbnOutlookMappe(mappenavn)
ræk = startRæk traverserMappen antalMails
Columns.AutoFit MsgBox "Gennemløb afsluttet - antalmails: " & antalMails End Sub Private Sub sletPtIndhold() Range("A" & CStr(startRæk) & ":D65000").Select Selection.ClearContents Range("A" & CStr(startRæk)).Select End Sub Private Function åbnOutlookMappe(mappenavn) Dim mailApp, nameSpace, aFold As MAPIFolder
Set mailApp = CreateObject("Outlook.Application") Set nameSpace = mailApp.GetNamespace("MAPI") Set aFold = nameSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox)
If mappenavn <> "" Then Set mappen = aFold.Folders(mappenavn) Else Set mappen = aFold End If åbnOutlookMappe = mappen.Items.Count End Function Private Sub traverserMappen(antalMails) Dim afsender As String, modtaget As Date, besvaret As Date, besvarType As String, m As Long Dim mx As MailItem, handlinger As Outlook.Actions On Error GoTo fejl
If antalMails > 0 Then Application.ScreenUpdating = False
Undskyld - der skal selvfølgelig stå "der findes en funktion i Outlook.." og ikke Word.
mvh Birthe Lauridsen
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Office & Kontorpakker kategorien