Avatar billede Lanther Nybegynder
05. februar 2016 - 14:21 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Oracle VM Virtualbox og forbindelse herfra til nettet

Hej
Jeg har en pc med styresystem windows 10 og her er installeret en Oracle VM Virtualbox.
Oracle VM Virtualbox har styresystemet XP installeret, da jeg har et ældre program der kun kan køre heri
Det virker også OK, men hvordan kobler jeg så denne Virtualbox til win10 netværket, så jeg kan opdatere og registrere win XP via bredbånd
Har forsøgt mange forskellige forslag, men intet lykkedes
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2016 - 14:49 #1
det skulle den gøre helt af sig selv når du har sat netværkskort (standard-indstillinger) i egenskaber for xp-maskinen. Den kører så via 'kabel' og virtualbox-driver til win10-maskinen, og bruger dens lan-forbindelse ud.
Avatar billede Lanther Nybegynder
05. februar 2016 - 15:06 #2
Netværkskabel lampe blinker gul bag pc, hvad betyder det
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2016 - 15:15 #3
hvis der fra win10 er adgang til nettet, så er det bare, at der er trafik. Og så skulle xp også kunne få net-adgang.
Husk i øvrigt, at xp skal have sin egen viruskontrol.
Avatar billede Lanther Nybegynder
05. februar 2016 - 15:25 #4
win10 har forbindelse trådløst, netværkskortet der sidder i maskinen har ingen kabel forbundet dertil, og sætter jeg kabel til, fortæller linksys opsætnings cd at der ingen netværkskabel er.. ja jeg er lidt forvirret over det
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2016 - 16:43 #5
Virtualbox/xp bruger win10 forbindelsen, altså dit wifi. Men opsætningsmæssigt i xp-maskinen står den til kabel, da den bare har en standarddriver der snakker med win10's netværk den vej. Der skal normalt ikke pilles ved noget vedr netværk - virtualbox styrer det selv.
Avatar billede Lanther Nybegynder
07. februar 2016 - 13:09 #6
Så funker den bare helt godt..
Ændrede en funktion til NAT og så kom det hele af sig selv
Super godt virtuelt program
Takker for jeres hjælp og lukker
Avatar billede Lanther Nybegynder
07. februar 2016 - 13:11 #7
skal lige finde ud af at lukke
Avatar billede Lanther Nybegynder
07. februar 2016 - 13:13 #8
hvordan gør man lige det, ser ud til at jeg får point, hvis jeg sætter flueben, så det må i gøre
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2016 - 13:17 #9
bare luk selv og behold point - jeg har rigeligt.