Avatar billede MadsP007 Novice
05. februar 2016 - 17:38 Der er 3 kommentarer

Indsæt en graf i en userform i excel

Jeg har lavet en userform i Excel, hvor jeg ønsker at vise en graf som er på ark1 og hedder Diagram 1

Hvordan få jeg indsat den i min userform?

Mvh
Mads
Avatar billede MadsP007 Novice
06. februar 2016 - 14:30 #1
Har nu fået den til at kunne lave min graf om til en gif fil via denne kode

Sub indsætGraf()

    Set CurrentChart = Sheets("Ark1").ChartObjects("HANS").Chart
    Fname = ThisWorkbook.Path & "\temp.gif"
    CurrentChart.Export Filename:=Fname, FilterName:="GIF"

End Sub

Men har problemer med at få grafen vist i min userform. Den opdatere ikke grafen automatisk ved ændring.

Hvordan gør jeg dette?
Avatar billede Sitestory Mester
06. februar 2016 - 16:54 #2
Måske finder du svaret på denne side: http://spreadsheetpage.com/index.php/tip/displaying_a_chart_in_a_userform/

Ellers søg på fx: chart in excel userform
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
07. februar 2016 - 01:12 #3