Avatar billede martin_moth Mester
06. februar 2016 - 06:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

stream radio via dlna

Hej

Jeg har fået en libratone loop trådløs højtaler. Den er på mit hjemmenetværk og min ipad kan fint streame radio til den via DR radio app & airplay.

Men hvordan streamer jeg via dlna fra en android mobil? Skal jeg finde en dlna stream-app som kan få min DR radio app til at streame eller skal jeg finde en radioapp der har dlna eller? Er helt blank på dlna.

Mission: stream p3 radio via Samsung galaxy s6 mobil til libratone loop med dlna.

Ps Bluetooth er ikke en mulighed - det er ikke i højtaleren
Avatar billede larsen45 Juniormester
06. februar 2016 - 07:29 #1
Du installere følgende app på din mobil telefon:
BubbleUPnP UPnP/DNLA fra google play.

Næste
Klik Ikonet på din skærm.

Næste
Klik oppe i venstre hjørne og vælg Media.
Vælg det medie musik, video du ønsker at afspille.

Næste
Klik Plus ikonet når du har fundet det musik du vil afspille.
Det tilføjer det til din playliste.

Det var det afspilles via højtaler nu.

Tilsvarende kan du søge efter andre apps derinde til diverse radio stationer via google play.

Held og lykke med det.
Og forsat god weekend.
Avatar billede martin_moth Mester
06. februar 2016 - 11:31 #2
2 spørgsmål

Hvordan får jeg valgt at den skal sende til min lobratone loop - hvis jeg nu havde flere "modtagere" skulle jeg vel vælge lige som man vælger hvilken enhed der skal sendes til med airplay. Jeg kan ikke se at jeg kan vælge noget nogle steder - og højtaleren er tavs

Jeg vil gerns streame live internet radio, og ikke alt muligt andet. Hvordan gøres det?
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2016 - 13:18 #3
Lukker og opretter nyt snarest