Avatar billede schirakow-k Nybegynder
06. februar 2016 - 20:15 Der er 8 kommentarer

forskel på disse to samsung tv

Hej med jer.

jeg leder efter et stort tv til billige penge.
efter at have læst denne anmeldelse : http://bomagasinet.dk/fladskaerm-test-de-bedste-fladskaerme/ er jeg kommet frem til at det skulle være Samsung UE48J5505 som kan fås i Elgiganten til 4500 kr. Desværre har de det ikke stående i butikken så jeg kan se det. Så hvis det bliver det tv må jeg tage chancen og bare bestille det hjem.

Min far foreslog så at jeg lige tjekkede mediamarkt.de da jeg kun bor en times kørsel fra Flensborg hvor der ligger en mediamarkt butik.
De havde så ikke helt samme model som den i Elgiganten. I mediamarkt hedder modellen SAMSUNG UE48J5150AS Her koster den kun 3500 kr. Det er desuden på lager i Flenborg, så jeg burde kunne se det live.

Nu har jeg læst om begge tv og det eneste jeg kan se forskel på dem er at den fra Elgiganten har PQI400 hvor den fra mediamarkt har PQI200

Er der nogen som har forstand på hvor vigtigt de tal er  ? og om det vil være så stor forskel i billedet ? og om den forskel er 1000 kr. værd.

Det skal lige siges at jeg ikke er intresseret i kommentarer som "spar op og køb noget ordentligt"
Mit budget er ikke højere.

Jeg håber rigtig meget på noget hjælp og feedback her da jeg er helt lost :)

Man kan læse om skærmene her :

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE48J5505XXE/samsung-48-full-hd-led-tv-ue-48j5505xxe?scid=PRICECOMP_PRICERUNNERDK#tab-specs

http://www.mediamarkt.de/de/product/_samsung-ue48j5150as-1973400.html
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2016 - 20:24 #1
og den tyske bruger knap 10% mindre strøm.
Jeg ville ikke vælge den danske - forskellen i PQI er noget fis. Og alt andet lige, så skal du bruge en dims tilsluttet for at kunne få optimalt streamet tv fremover. Den koster det samme for alle tv.
Avatar billede schirakow-k Nybegynder
06. februar 2016 - 23:03 #2
Det var lige det svar jeg håbede på at få :) Det kan min pengepung godt lide at høre :)
Avatar billede Wally73 Mester
07. februar 2016 - 00:42 #3
Jeg gætter på at du kan tysk, så du får lige et link her.
https://www.fernseher-test24.de/wiki/samsung-picture-quality-index-pqi-a433.html

Med andre ord er det et salgstrick fra Samsung.
Avatar billede schirakow-k Nybegynder
07. februar 2016 - 20:58 #4
Ej nu troede jeg lige at jeg havde besluttet mig,  men ser nu et lg ultra HDtv 49uf695v i bilka til 5000.
Det er selvfølgelig 1500 mere end det samsung fra mediamarkt.
Men umildbart kunne jeg også forestille mig at billedet er en del bedre.  Eller tager jeg fejl ? Man kan læse om det her : https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/lg-49-ultra-hd-tv-49uf695v/p/100209856?event=39,28&point=17
Avatar billede claes57 Ekspert
07. februar 2016 - 21:44 #5
Se på det på den måde: du handler i dk, og har lettere adgang til service og reparation, skulle det blive nødvendigt - det er vel 1500kr værd. Jeg er selv på 4k (bare en Philips) og det er virkeligt fint billede.
Avatar billede Wally73 Mester
07. februar 2016 - 22:13 #6
Du er nede i de små forskelle og skal du have en god vurdering af disse, så skal du nok prøve at spørge på forummet på recordere.dk i stedet for.

Ikke dermed sagt at der ikke er nogen her der ved det, men du får bare flere synsvinkler på recordere.dk, da det er der HIFI/TV-nørderne er samlet. :)
Avatar billede schirakow-k Nybegynder
08. februar 2016 - 06:07 #7
Det er en jungle med alt det teknik.
Jeg har lige forhandlet mig en god pris (synes jeg ihvertfald selv ) på etphilips 55pfl6007t/12
Jeg har selvfølgelig ikke garanti.  Men jeg kan læse at det er et godt tv.  Jeg tager ud og kigger på det senere idag
Avatar billede Wally73 Mester
08. februar 2016 - 20:12 #8
Problemet er at der faktisk ikke er så meget teknik, men at det teknik, der er, giver hver producent deres eget navn.
Med 4 producenter og 4 teknikker til at forbedre et TV, så ender man typisk op med 16 forskellige begreber man skal holde styr på. :(