Avatar billede gylling Juniormester
06. februar 2016 - 21:28 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

mde fil

Er der en der ved hvordan man kan oprette en mde i access 2016 så man ikke kan tilgå datbasen fra en anden access.
Avatar billede gylling Juniormester
07. februar 2016 - 16:19 #2
Hej Terry

Tak for dit svar.

Hvis jeg gemme en access database som en ACCDE database kan man oprette en ny database og impoter data fra ACCDE databasen. Og det vel jeg gerne forhindre.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2016 - 16:44 #3
Its a while since I worked with Access mde or accde files but I am quite sure that its does not secure your data.

You should put a password on the dB to do that.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2016 - 17:48 #4
Putting a password on dB requires users to enter that password to get access to the DB, also if they try linking/importing the data from it.

https://support.office.com/en-us/article/Encrypt-a-database-by-using-a-database-password-12aa0e5c-34c6-4957-af3b-b5f5cfa9a766#bm4
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2016 - 17:48 #5
should work with 2016 also.
Avatar billede gylling Juniormester
07. februar 2016 - 19:13 #6
Har følgende db.

Data.accde (Her er der en tabel der ikke må kunne rettes i da det er bogføringes data) der er adgangkode på.

FrontEnd_Data.accde den er sammenkædet med Data.accde Det er ikke muligt at lave en adgangskode da jeg ikke kender bruger. Selve access er skjult i FroentEnd_Data.accde og man kan der for ikke ændre i tabel med bogførings data.

Det virkede med mde filer.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2016 - 09:31 #7
I'm not at all sure I understand what your trying to say.

I don't have Access 2016 but in 2013 you can save as MDE, but first you must save the accdb as mdb, in effect, an earlier version of Access. Then once saved as MDB you can save as MDE. I guess it will be the same in 2016.
Avatar billede gylling Juniormester
08. februar 2016 - 21:02 #8
Kan ikke gennem den som en mde. ØV

Spørgsmålet er hvordan man forhindre en bruger i at lave en ny database og derved kan sammekæde tabeller med den database som jeg har lavet? De har jo adgangs koden?
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 09:10 #9
Can you save as MDB?

"Selve access er skjult i FroentEnd_Data.accde og man kan der for ikke ændre i tabel med bogførings data."

What do you mean here?

If a user can see the "bogførings data" in one database´, what is wrong with him seeing it from another?
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 09:23 #10
According to this link it should be possible to use User level security (if that's what you have previously used) in 2016 by using the old dB format

https://support.office.com/en-us/article/What-happened-to-user-level-security-69b362cd-503f-4e8a-a735-fb923ffb9fa3
Avatar billede gylling Juniormester
09. februar 2016 - 17:12 #11
Kan ikke gemme som en MDE

"Selve access er skjult i FroentEnd_Data.accde og man kan der for ikke ændre i tabel med bogførings data."

What do you mean here?  At Frontend_Data:accde er låst for at kunne gå bag om systemt. Så brugerne har kun adgang til Bogføringsdata via en Rapport.

Hvis så åbner en helt nu database i access 2016 og sammenkæder den til Tablen Bogføringsdata i Frontend_Data.accde kan man rette i data i Bogføringsdata og det må man ikke kunne.

En MDE fil kan ikke ses hvis man vel sammenkæde den men det er en Accde fil
Avatar billede terry Ekspert
10. februar 2016 - 10:48 #12
Kan ikke gemme som en MDE! But can you save as MDB (B)?

After looking around on the internt, I am convinced that its possible to save as MDB. Then once you have saved as MDB you can save THAT as MDE.

"At Frontend_Data:accde er låst for at kunne gå bag om systemt. "

How do you do that, using user level security??
Avatar billede gylling Juniormester
13. februar 2016 - 09:46 #13
Der er ikke sikkerhed på FrontEnd kun password på VBA.

Har låst bruger for at kunne bruge Shift tasten.

Kan ikke gemme den som en MDB fil.
Avatar billede gylling Juniormester
13. februar 2016 - 10:09 #14
Nå nu har jeg kikket lidt på det gamle system jeg har lavet. Og når man vel sammekæde en ny database med en access.mde kan man ikke finde den. Men hvis man kender filnavnet så kan man se filen og impoter tabler. Ikke meget sikkerhede i det.
Avatar billede terry Ekspert
13. februar 2016 - 12:11 #15
I think said that very early on in this question.

Skrevet søn. d. 07. februar 2016 kl. 16:44:43| #3

An MDE file is only meant to stop people playing with the code.
But using user level security enables you to change permissions at table level. But again, if a person has permission to read/write to a table then that person will also be able to link and read write to the same table. But if person only had read permissions then they could only link and read.
Avatar billede gylling Juniormester
14. februar 2016 - 18:14 #16
Men hvis man nu har data der ikke må kunne rette i efter at de er blvet godkendt og lageret. Hvordan kan man så sikker sig at bruger ikke kan rette i disse. Nogen Ide?
Avatar billede terry Ekspert
15. februar 2016 - 10:08 #17
I very much doubt its possible with access as the data store unless you use user level security and that's only possible in access mdb/mde.

If a person can enter the data then that person will always be able to change the data some way or other. You could make your user interface in such a way that changes to the data was not possible through that interface, but the same person could use some other way of getting at the data and changing it. If you used for example an SQL server as the backend then it would be much easier to secure.
Avatar billede terry Ekspert
15. februar 2016 - 10:12 #18
I know this is for Access 2007 but if you can make an mdb in Access 2016 wich I am sure you can, then look at the user level security in this link (Workgroup Permissions)

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb421308(v=office.12).aspx
Avatar billede gylling Juniormester
15. februar 2016 - 12:58 #19
Hej Terry.

Vel man ikke kunne tilgå database fra en ny en hvis man følger ovennævet security?

Og en Sql server på en lokal pc er nok lid overdrevent.
Avatar billede terry Ekspert
15. februar 2016 - 14:33 #20
You need to look at user level security yourself to see if its something you can use. I'm sure that you can make user groups which are only allowed to add data but not change, so that would cover your needs. But again, you need to look at it yourself.

If you MUST have the security you mention then you have to accept that there is a learning curve and it will take time. There is no quick and easy method.
Avatar billede terry Ekspert
15. februar 2016 - 20:43 #21
I've now had a play with User Level Security, its years since I used it last.

It IS possible to have a User Group which is only allowed to enter new records but is not allowed to delete or change data.

It is not possible to link to the secure dB from another access database.

This doesn't mean that it is impossible to change data, Access dB's are after all only files which can be edited.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2016 - 09:26 #22
Have we found a solution?