Avatar billede ranni Forsker
06. februar 2016 - 21:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sende 7 GB

Hej
Jeg sidder 10 filer med hjemmelavede videos af en bekendts materiale.
Hvordan sender jeg dem på nette ??
Den største er på godt 3 GB
Avatar billede jepzen Nybegynder
06. februar 2016 - 22:01 #1
Kan du ikke bruge Dropbox eller Onedrive eller Google drev, osv.?

Så kan du jo uploade og share på den måde.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. februar 2016 - 22:07 #2
Hvis du og den bekendte har dropbox, så del en mappe og smid filerne i den mappe.. Så bliver de synkroniseret til den bekendte..

Du kan os kopiere det over på en USB nøgle og sende via post danmark hvis du tør ;) (Du bør nok kryptere usb nøglen, hvis de stjæler den)
Avatar billede ranni Forsker
06. februar 2016 - 22:15 #3
Hej blue....
Nu har jeg slet ingen erfaring med Dropbox var lidt nervøs ved at bruge den.
Jeg prøver lige at se, hvis jeg kommer i tvivl spørger jeg igen ??
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2016 - 01:49 #4
du spørger bare løs ;)

ved dog ikke om hvis filen fylder for meget om den så bliver godtaget, men du kan altid pakke det ned i arkiv filer af 1024 MB pr arkiv ;)
Avatar billede Wally73 Mester
07. februar 2016 - 05:35 #5
Ser ikke ud til at blive et problem med størrelsen af filen.
https://www.dropbox.com/en/help/5

Problemet er nok mere om man får nok plads i dropbox som standard eller om man skal til at forhandle sig frem til mere via diverse handlinger.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2016 - 10:21 #6
tja dropboxs størrelse er eneste begrænsning, så jeg ville nok vælge at pakke det ned i arkiv filer på 1024 MB pr stk og uploade via deres program til pc i en delt mappe (sådan gør jeg, men dog uden at pakke, da jeg har 50 GB plads i min dropbox :)
Avatar billede ranni Forsker
07. februar 2016 - 11:13 #7
Moj mojn Blue...
Jeg prøvede at uploade i nat, men her til morgen havde Dropbox kun accepteret 2 filer og det tog 2 timer. Jeg skal nu til at finde ud af, hvordan jeg sender dem til modtageren.

Jeg mener under min søgning på At Sende Store Filer stødte på Filemail.com som så mere enkelt ud, så selv jeg burde kunne finde ud af det. Men da den viste 3 timer til Upload droppede jeg den. Nu er jeg også forsigtig med hjemmesider, der kan lave alverdens ting bare lige de får dit kontonummer.
Dropbox har jeg da hørt om før, så jeg må nok fordybe mig lidt i den og dens muligheder.

Vil du Blue.... sende et svar og så skal du have tak for vejledningen.

NBNB I første omgang tror jeg bruger en USB pen.
Avatar billede jqrn Mester
07. februar 2016 - 13:28 #8
wetransfer.com er bedre til at "sende." Dropbox optager quota hos alle brugere af mappen.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2016 - 13:52 #9
Hent dropbox og installer på din pc.
Åbn mappen der hedder: Dropbox og lav en mappe (navngiv efter hvad du vil)
Åben en browser og log på dropbox.
Del mappen med den bekendte og når den bekendte har accepteret smider du video filerne i mappen og så gør den resten...

Lyder til du har gjort det det fra en browser i nat?
Avatar billede Blueeyez Mester
07. februar 2016 - 13:53 #10
Svar herfra :)
Avatar billede ranni Forsker
24. februar 2016 - 16:59 #11
Det endte med at brugte Wetransfer. Den er 10 gange så hurtig til Upload end Dropbox.