Avatar billede hcthorsen Praktikant
08. februar 2016 - 07:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

VBA i word

Kære eksperter

Jeg har et word-dokument med en tabel. Jeg har med hjælp fra en dygtig ekspert fået lavet det sådan, at når jeg trykker på en macrobutton i en tabel, så udfyldes dokumentet med indhold fra tabellen. Kunne man udvide det sådan, at den linie i tabellen man har trykket på fik en anden farve?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2016 - 10:04 #1
Sætter gul baggrundsfarve i rækken:

Private Function klargørIndhold(ræk, kol)
Dim tekst1, tekst2
        tekst1 = Tables(1).Cell(ræk, kol)
        tekst2 = Left(tekst1, Len(tekst1) - 2)
        Tables(1).Rows(ræk).Select
        Selection.Shading.BackgroundPatternColorIndex = wdYellow
        klargørIndhold = tekst2
End Function
Avatar billede hcthorsen Praktikant
08. februar 2016 - 12:27 #2
Ja, det gør den rigtig nok, men nu udfylder den ikke tallene længere.
"klargørIndhold" bliver også kaldt mange gange, så man er ved at få et epileptisk anfald når man trykker på macrobutton. Kan man lave det i en funktion for sig, så den kun kører en gang?
Avatar billede hcthorsen Praktikant
08. februar 2016 - 12:36 #3
Det virker hvis jeg flytter

Tables(1).Rows(ræk).Select
Selection.Shading.BackgroundPatternColorIndex = wdYellow

til

Public Sub A_udfyld()
    Tables(1).Rows(2).Select
    Selection.Shading.BackgroundPatternColorIndex = wdYellow
    udfyldBM 1
End Sub

Kan det gøres smartere?
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2016 - 14:04 #4
Kunne du ikke sende filen til mig - @-adresse under min profil - så skal jeg se hvad der kan gøres..
Avatar billede hcthorsen Praktikant
08. februar 2016 - 15:15 #5
#4: Det ville jeg gerne, men jeg tror ikke jeg må dele ud af den.

Det virker fint at flytte den ny kode op i "Public Sub A_udfyld()", så jeg bruger bare det. Tak igen:-)
Avatar billede supertekst Ekspert
08. februar 2016 - 15:41 #6
Ok og selv tak