Avatar billede petersen7913 Forsker
08. februar 2016 - 12:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne gammel testkode fra VBA?

Et oprydningsspørgsmål:

Jeg laver forskellige forms og tilhørende VBA kode for at prøve enkle eksempler af før jeg laver den rigtige kode (læs - for at blive klogere).

Men hvordan kan jeg bagefter fjerne koden i VBA? Det er let nok at fjerne forms osv. Men jeg kan ikke aflevere et produkt til min kunde med den slags skrammel liggende ;)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2016 - 13:22 #1
Access has no built in way of distinguishing between test code and production code. So unless you hav commented your code your going to have o manually go through it and delete.
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2016 - 13:28 #2
If your prepared to pay then there are tools which can help you

http://www.fmsinc.com/MicrosoftAccess/UnusedObjects/
Avatar billede petersen7913 Forsker
08. februar 2016 - 14:29 #3
Jeg kan se, at nu hvor jeg har ryddet op i mine test forms bliver de også slettet fra VBA. Det var dem jeg gerne ville have væk.

Nej alt det med om kode bliver brugt eller ej er et større område i sig selv - og slet ikke det jeg er ude i her :)
Avatar billede terry Ekspert
08. februar 2016 - 15:38 #4
If the VBA is in a form then it also gets deleted with the form. As you have noticed. And vba not related to forms will be in modules where you could have one specific for testing purposes.

Thanks for the point too.
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 07:50 #5
Terry det er mig der - igen - takker for dine hurtige og gode svar :)