Avatar billede oppes Seniormester
08. februar 2016 - 13:29 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

java

Er det nødvenddigt at bruge Java- har hørt at , java es slut semtember?
Hvad skal man så gøre at komme netbanken og ebox
Avatar billede sonalias Seniormester
08. februar 2016 - 13:38 #1
Du skal bare sørge for at have en opdateret browser, så skal de offentlige institutioner (Forhåbentligt!) nok selv få skiftet over til at benytte javascript? istedet.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2016 - 14:16 #2
der er nogle få tilbage, som kræver java.
Nordea onlineinvestering (dvs ikke bank - kun køb/salg af værdipapirer)
Skat firma, hvis du har en medarbejder-kodenøgle liggende på pc.

Men ellers, så afinstaller java og se ad. Hent kun java igen hvis det kræves til en side, du SKAL bruge.

Skal du bruge java til noget, så brug det via internet explorer, og brug en anden browser til alt andet - så er du ikke unødigt i fare mht opdateringer.
Avatar billede oppes Seniormester
08. februar 2016 - 18:09 #3
OK. men hvordan kan jeg komme til netbak nordea hvis jeg nu afinstallerer java?
Avatar billede oppes Seniormester
08. februar 2016 - 18:10 #4
Win 10 og win 7
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2016 - 18:40 #5
netbank fra nordea er omskrevet - det har alle, der brugte nemid-login skulle gøre for et år siden. Så til almindelige login (også skat/sundhed.dk osv) er det nu uden java.
Umiddelbart kan du ikke se forskel - men din browser kører en anden kode (og har gjort det længe), så java er ikke blevet brugt.
Avatar billede oppes Seniormester
09. februar 2016 - 01:25 #6
er det så nok , jeg brugte ccleaner at fjerne java?
Avatar billede claes57 Ekspert
09. februar 2016 - 04:56 #7
Helt ok. Og glæd dig over en lidt sikrere pc.
Avatar billede oppes Seniormester
09. februar 2016 - 21:39 #8
tak. SVAR
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2016 - 05:42 #9
Bare læg et svar selv, og bevar dine point. Men tak for budet.
Avatar billede oppes Seniormester
11. februar 2016 - 17:08 #10
ok