Avatar billede linkssite Nybegynder
08. februar 2016 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel...

Hej,

Jeg har brug for hjælp til en "Hvis" formel, men er meget usikker på hvordan den skal laves. Det jeg har brug for er:

Hvis teksten i felt B1 = C1 så skal resultatet være "ja" ellers "nej"

Der er forskel på store og små bogstaver. Så hvis f.eks forskellen på B1 og C1 er størrelsen på bogstaverne er resultatet = "nej"

Kan der laves en formel på det?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. februar 2016 - 14:39 #1
=HVIS(EKSAKT(C1;B1);"ja";"nej")
Avatar billede linkssite Nybegynder
08. februar 2016 - 19:21 #2
Perfekt! Takker.

Laver du et svar?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. februar 2016 - 19:59 #3
OK.