Avatar billede henrik_40 Juniormester
08. februar 2016 - 15:36 Der er 6 kommentarer

Source Control og projektfiler (*.csproj)

*.csproj-filen i visual studio indeholder brugerspecifikke oplysninger. F.eks. PrebuildEvent, PostbuildEvent, iisurl, serveren o.a.

Derudover indeholder filen oplysninger om alle øvrige filer i projektet.

Det betyder at hvis nogle tilføjer eller fjerner filer, vil disse filer skulle slettes eller tilføjes manuelt, fordi *.csproj-filen ikke er inkluderet i Source Control.

Er der nogen svar på hvad jeg skal gøre så filerne automatisk kommer med / ikke kommer med i Source Control.

/henrik
Avatar billede softspot Forsker
08. februar 2016 - 17:08 #1
Umiddelbart vil jeg mene projektfilen SKAL i source control, da den fortæller noget vigtigt om projektets struktur og dermed kun meget svært kan undværes (det vil være, at besværliggøre tingene, efter min mening).

Problemet med pre- og post-buildevents bør løses på en anden måde, f.eks. ved at der opsættes et miljø på klienten (ligesom der nok også vil være på en evt. build server), som sørger for at udføre disse handlinger. Jeg har ikke selv praktisk erfaring med denne fremgangsmåde, men mener der til NodeJS findes flere forskellige (bower er vist en af dem). Arbejder I med unittests af javascript-kode, kender I nok allerede tilsvarende værktøjer.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
08. februar 2016 - 19:25 #2
Automatisk kopiering af dll, filer ville kunne løses ved at vi har en batch-fil som kaldes, men der er flere andre user-specifikke opsætninger.

F.eks. kører vi (vi er to) på vores lokale iis, der jo har forskellige navne.
Avatar billede softspot Forsker
08. februar 2016 - 20:58 #3
Hvad er det for nogle navne på IIS du henviser til?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
08. februar 2016 - 21:04 #4
Det samme som vores computernavne. Det er jo blot en lokal IIS.

(Jeg ved godt de kan kaldes "localhost", men det hedder de af flere grunde ikke).
Avatar billede softspot Forsker
09. februar 2016 - 00:33 #5
Det kunne være interessant at høre lidt mere om begrundelsen for det valg. Er det noget du kan/vil løfte sløret for?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2016 - 01:27 #6
Jeg er enig med softspot.

1) .csproj filerne skal i source control
2) projektet skal have nogle environment krav som er en forudsaetning for man kan arbejde med projektet
3) .csproj filen skal ikke indeholde specifikke PC navne
4) hvis jeres setup er saa fubat at I ikke kan bruge localhost eller punktum, saa put navnet i en env variabel og i .csproj filen brug $(envvarnavn)