Avatar billede ergobirthe Nybegynder
08. februar 2016 - 17:26 Der er 3 kommentarer

Jeg er fuldt opdateret med diskketter til både potoshop og ofice pakken 2007.

Jeg er fuldt opdateret med diskketter til både potoshop og InDesign - og ofice pakken 2007, som er købt og betalt. Da min computer systemer er brudt sammen, er jeg nødt il at skifte hele udstyret ud. Det er en kæmpe pengemaskine. Vil jeg kunne bruge mine dyre programmer i Windows 8 eller Windows 10.
Jeg synes der sker et kæmpe misbrug med alle deres styre systemer, der konstant skal skiftes ud. Kan jeg genbrug dem ved køb af ny computer?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. februar 2016 - 18:03 #1
de kan genbruges. Og spring meget gerne win8 over, og gå direkte på win10.
Når de installeres (office 2007) vil den muligvis ved aktivering tjekke lidt. Du kan så - hvis den ikke vil med det samme - vælge aktivering over telefon (det er så en robot). Her klikker du, at programmet ikke er installeret på andre maskiner, og taster et langt aktiveringsnummer ind (det er på din skærm når du vil aktivere office). Robotten kommer så med et langt nummer (skriv det ned) og det taster du ind på den side, du allerede er på. Så kører office fremover.
Jeg har ikke prøvet adobe's programmer - men du bør/skal kunne aktivere dem igen på ny maskine.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
08. februar 2016 - 19:17 #2
Adobes programmer ældre end version CS4 kan problemfrit geninstalleres på en ny pc.
CS4 kender jeg ikke, men CS5 og CS6 skal efter installation aktiveres online hos Adobe, før de kan startes.
Når man flytter en énbruger licens til ny pc, skal den først være deaktiveret online på den gamle pc.
Det kan man ikke, når skidtet er brudt ned. Hvis deres robot brokker sig, skal man kontakte Adobe. Du har jo købt licensen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. februar 2016 - 13:38 #3
Aktivering/Deaktivering over nettet gælder helt tilbage til CS3, så vidt jeg husker.

Så hvad Photoshop og InDesign angår, er det yderst vigtigt at du, foruden produktnøglen, sørger for at deaktivere den gamle installation.

De gange jeg har haft en harddisk der er brækket ned, så systemet ikke har kunne deaktiveres, har Adobe ikke kunne/ville hjælpe, så der har det været ny licens...

Det kører lidt mere fleksibelt i dag, hvor det er "cloud" baseret ligesom office 365.