Avatar billede Sag223 Novice
08. februar 2016 - 19:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lopslag med flere returværdier

Jeg har problemer med at få lavet en formel der kan søge i en anden tabel, og returnere flere værdier efter samme kriterie.

Her skal jeg bruge det til at returnere flere datoer fra en tabel, efter samme kriterie (her navn). Navnet står i en og samme celle. Herefter skal jeg bruge almindeligt lopslag til at returnere værdier efter denne dato og navnet. Jeg regner med at dette vil være nemt, så snart jeg kan få formlen til at returnere flere datoer nedad, og individuel data i kolonnerne.

Fx.

Tabel 1
A      B      C        D
Dato1  Navn1  Info 1  Info2 ...
Dato1 Navn2  Info2  Info3
Dato2 Navn1  info3  info4

Tabel 2
A Navn

A      B      C      D
Dato Navn1 Info1 Info2
Dato2 Navn1 info3  info4

Hvordan får jeg kombineret formlerne så jeg "blot" kan trække i formlerne, så når der kommer nye datoer vil den sortere på navnet, og ikke blive ved med at returnere første værdi?

Jeg arbejder pt i excel 2014, og har ikke mulighed for en masse VBA eller andet. Det skal helst kunne fikses med formler :-)
Avatar billede natkatten Mester
08. februar 2016 - 21:26 #1
Som jeg forstår dit spørgsmål, så benyt enten filtrering (evt. avanceret) eller en matriksformel som INDEKS+SAMMENLIGN. Et eksempel på denne sidste tilgang er vist i dette:

http://web01.gratisupload.dk/f/8uz774yzvi/
Avatar billede Sag223 Novice
08. februar 2016 - 21:54 #2
Den returnerer blot en tom celle?

Jeg kan ikke helt se, hvorfor det ikke virker. Kan godt se princippet.. Mon jeg har nogle navne forkerte?
Avatar billede Sag223 Novice
08. februar 2016 - 22:23 #3
Dette er formlen, men den skriver fejl/tom

HVIS.FEJL(INDEKS(dato;MINDSTE(HVIS(B1=Kundenavn;RÆKKE(Kundenavn-MIN(RÆKKE(Kundenavn))+1);RÆKKE(Pengestrøm!A3)))))
Avatar billede natkatten Mester
09. februar 2016 - 08:39 #4
Har du afsluttet formlen ved at taste CTRL+SHIFT+ENTER. Det er en matriksformel, som skal afsluttes på denne måde.
Avatar billede Sag223 Novice
09. februar 2016 - 09:08 #5
Er dette samme for mac? altså cmd+shift+enter?
Avatar billede Sag223 Novice
09. februar 2016 - 09:16 #6
Jeg får blot tomme celler stadig :-( Kan jeg dele arket med dig?
Avatar billede natkatten Mester
09. februar 2016 - 09:17 #7
Så vidt jeg kan google mig frem til, er det CMD + Return
Avatar billede natkatten Mester
09. februar 2016 - 09:18 #8
Du er velkommen til at sende mig arket:
natkatten snabela gmail dot com
Avatar billede Sag223 Novice
11. februar 2016 - 10:54 #9
Tusind tak :-)