Avatar billede kasperorso Juniormester
08. februar 2016 - 23:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Rangering af værdier

Hej alle.

Se billede: http://www.spic.dk/index.php?view=5461454971250

Er der nogen af jer, der ved, hvordan jeg automatisk kan få den til at rangere den kolonne, der hedder Nr. efter værdierne i point?

På nuværende tidspunkt, har jeg gjort det manuelt, men eftersom talene ændrer sig dag for dag, ville det være lettest, at den gjorde det af sig selv.

På forhånd tak.
Avatar billede kasperorso Juniormester
08. februar 2016 - 23:43 #1
OG - Den må ikke rette på rækkefølgen :-)
Avatar billede ebea Ekspert
09. februar 2016 - 00:10 #2
Indsæt følgende i kolonnen du vil have resultat i (i eksempel B kolonnen), og kopier nedad.
Der er lavet rangering til 25 placeringer.

=HVIS(PLADS(B1;$B$1:$B$50)>25;"";PLADS(B1;$B$1:$B$50))
Avatar billede kasperorso Juniormester
09. februar 2016 - 00:24 #3
Der står #DIVISION/0!..

Jeg trækker tallene fra flere forskellige regneark, og det virker som om, at det er det, der er problemet. Jeg har nemlig også forsøgt mig med =PLADS(K4;$K$4:$K$40;1)

Men, der står også #DIVISION/0! fejl.
Avatar billede kasperorso Juniormester
09. februar 2016 - 00:28 #4
Tror måske udfordringen ligger i, at jeg har nogle skjulte rækker imellem, hvor der fremgår 0. Det er personer, der ikke er ansat mere, men jeg bliver nødt til at bibeholde grundet formateringen. Kan man gøre, så den ikke tager de skjulte?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2016 - 06:45 #5
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. februar 2016 - 08:33 #6
Glem veligst #5.
Den er unødig kompliceret og gør ikke noget de allerede viste formler ikke også gør.

I stedet for et billede var det nok mere relevant hvis du oploadede en fil med de faktiske data (annonymiseret om nødvendigt).
Avatar billede ebea Ekspert
09. februar 2016 - 08:44 #7
Jeg har lige efterprøvet min formel, og her viser den korrekt.
Hvad problemet er med dit ark, ved jeg ikke. Min foreslåede formel, tager højde for, at der kan være 0 i værdierne.

Men ellers så virker forslag #5 også.
Avatar billede kasperorso Juniormester
09. februar 2016 - 14:18 #8
Ebea - Har fundet en løsning. Smid et svar, og du får dine point :)
Avatar billede ebea Ekspert
09. februar 2016 - 14:26 #9
OK! ;-)