Avatar billede hans01 Nybegynder
09. februar 2016 - 11:15 Der er 10 kommentarer

Gps tracking system/flådestyring

Jeg er på udkig efter et system til registrering af 5 - 6 biler position..

Sagen er jeg skal finde et system som kan monteres (midlertidigt)i hver bil, hvorefter vi skal kunne lokalisere bilen (real time).

Bilerne har hver i sær en distributionsrute som kan variere fra dage til dag, og så var tanken at hvis en kunde ringer og ikke har fået leveret varen endnu, kan man lige logge ind på et kort og se hvor den specifikke vogn befinder sig, så man overfor kunden kan anslå en forventet ankomst tid.

Er der nogen der har erfaringer med et sådant system.
Avatar billede EkspertOle Nybegynder
09. februar 2016 - 12:56 #1
Det kan danske Trackunit: http://www.trackunit.com/da/

Du kan se præcist, hvor bilerne er, hvor lang tid de har været undervejs, etc.

Jeg har set en demonstration af softwaret og det virker meget overbevisende.
Avatar billede hans01 Nybegynder
09. februar 2016 - 14:10 #2
tak for dit hurtige svar ekspert123, jeg venter lige og ser om der er andre der byder ind.

Har du en ide vedr. prisen?
Avatar billede moddi100 Seniormester
09. februar 2016 - 19:07 #3
Der er også www.abax.dk
Avatar billede hans01 Nybegynder
11. februar 2016 - 06:00 #4
Er der nogen der har erfaring med flådestyrings systemerne?. istedet for bare at henvise til et eller andet system..

Jeg skal finde et system der,

1, er simpelt, med udvidelsesmoduler.
2. Skal være mobilt, dvs ikke fastmonteret i bilerne.
3. Engangspris, ikke noget med årlige gebyrer, eller opdaterings gebyr hver 3 måned.
Avatar billede moddi100 Seniormester
11. februar 2016 - 07:22 #5
Jeg har anvendt ABAX (som udvikler), vi byggede så vores eget system ind over dataene fra ABAX, for på den måde selv at kunne udvide det. Har du brug for en helt lowtech løsning, kan man sikkert lave noget, der kører over telefonerne.

Du kommer altid til at betale abonnement, da GPS-trackerne typisk anvender SIM-kort til at sende data med = simkort koster løbende.

Hvis du vil vide mere, om det jeg udviklede, kan du sende en privat besked herinde. Desværre registreres der ikke længere køretøjer i systemet, men jeg kan sagtens forevise.
Avatar billede hans01 Nybegynder
12. februar 2016 - 05:36 #6
Hej moddi100, tak for tilbudet..

Jeg er i kontakt med 3 udbydere og ABAX er imellem, umiddelbart virker ABAX som et system vi kunne anvende.

Jeg vender evt tilbage..
Avatar billede moddi100 Seniormester
12. februar 2016 - 07:23 #7
I så fald synes jeg du skal prøve at høre om du ikke kan få en demo hos de 3 steder, så du kan se hvordan deres interface fungerer. Jeg mener dog at API'en stadigvæk er det vigtigste, men du kan jo have andre behov :)
Avatar billede hans01 Nybegynder
29. april 2016 - 03:37 #8
lukker sp.. vi valgte intet system i denne omgang.. tak for indlæggende.
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. april 2016 - 18:08 #9
Hvorfor endte I med at fravælge alle systemer, var det pris eller funktionalitet?
Avatar billede hans01 Nybegynder
30. april 2016 - 04:22 #10
Hej moddi100, Vi ønskede helst et system, der kunne overføre addresser fra vores ordre system, ind i trackeren, og på den måde lave en ruteplan, Da ABAX som egenligt havde et API modul ikke kunne dette, kiggede vi på et system der udelukkende havde lokalitets muligheden.

Vi valgte dog pga prisen at vente med beslutningen.