Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 14:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Key mellem form og subform vises ikke i subform

Jeg har en form og en subform.

Der er lavet en relation så subform.FormID = Form.ID

Problemet er, at feltet FormID i subform ikke viser værdien af Form.ID ved ny linie.

Så hvor kan jeg pille så det opfører sig normalt?

Relationen er på plads mellem tabellerne, men jeg har bøvlet en del for at få en enden funktionalitet på plads. I min første udgave brugte jeg en forespørgsel til data i formen, der fik jeg heller ikke FormID med ind.

Og så ændrede jeg til at bruge en tabel fordi jeg så regnede med at få den .... værdi med over.

Uanset om jeg skal bruge en forespørgsel eller en tabel til Form vil jeg gerne vide hvordan jeg får nøglen mellem de to med over.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 14:29 #1
"Problemet er, at feltet FormID i subform ikke viser værdien af Form.ID ved ny linie."

When you say "ny linie" do you mean new record?
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 14:29 #2
ja
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 14:43 #3
I've just mad a very simple example, where I have a field on the sub form related to the ID on the main form. When I create a new record on the main form the new ID is also shown in the related field on the sub form in the row which displays (New). So even before I start creating a record in the sub form, the ID is shown.

So I'm finding it hard to understand that you dont see it.
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 14:46 #4
I'm assuming that your Linked Child/Master fields are in order?
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 15:00 #5
Ja, nu fandt jeg endelig ud af hvor jeg skulle kontrollere sammenhængen :)

Takker og er klar til at lukke på dit svar
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 15:08 #6
Linked Child/Master fields ?
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. februar 2016 - 15:39 #7
Ja, det må være smuttet fra mit i kampens hede ;)
Avatar billede terry Ekspert
09. februar 2016 - 15:41 #8
:-)