Avatar billede aleq Juniormester
09. februar 2016 - 18:44 Der er 7 kommentarer

steder hvor man kan starte et nyt liv som ung

Hej

Jeg er 33 år og er i en situation, hvor jeg ikke længere kan holde ud at være i min bolig (nabolarm, ensomhed, angst) og har derfor brug for en drastisk handling i livet.

Jeg har prøvet at være på Møltrup Optagelseshjem, men jeg føler ikke, at jeg passer ind her. Folket her er meget ældre end mig selv og kemien ser ik ud til at være der.

Er der et sted for unge som kan anbefales?

  Jeg forestiller mig et sted hvor man kan bo - et form for fællesskab.

Findes det?

På forhånd tak
Avatar billede milter Ekspert
09. februar 2016 - 23:29 #1
Drastiske handlinger ser for mig ikke ud til at være en god løsning i den situation, du tilsyneladende er i. Jeg tror, du vil få meget bedre udbytte af en velgennemtænkt plan gennem samtaler med mennesker, du kender, og som holder af og kender dig.

Deltagerne her i dette forum kender ikke dig og detaljerne i din sitution, så det er svært, ja faktisk umuligt, for os at hjælpe dig ret meget. Vi kan have sympati for dig og føle med dig, men derudover kan vi ikke gøre ret meget mere.

Har du talt med andre om dine problemer, og hvad siger de? Har de eller du selv måske fundet nogle steder, som du mener kan være bedre end Møltrup Optagelseshjælp?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. februar 2016 - 09:24 #2
Avatar billede finb Ekspert
10. februar 2016 - 12:59 #3
Er der vejledere i din kommune ?
Har du overskud til at annoncere (dba/fb/osv.) efter ligesindede ?
Kan i leje en bolig sammen ?
Kan du bo på landet, hvor der er ro ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2016 - 13:32 #4
I det mere ekstreme, er der fremmedlegionen: http://www.faktalink.dk/titelliste/frem/fremfrem

MEN!!! - det må du kun gøre, hvis du virkelig ikke ser nogen anden udvej, og hvis du ikke har nogen som helst familie/venner. Det vil kunne knuse dine forældre/søskende, hvis de ikke er med på idéen, og uanset hvad, er det ikke noget de har fortjent. Det er IKKE noget man skal gøre letsindigt.

Når det så er sagt, kan det godt være en fornuftig sidste vej ud af en ellers låst situation.

Før du i så fald gør alvor af det, skal du som minimum forsøge de øvrige råd her.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. februar 2016 - 17:48 #5
ole_madsen:

Jeg ved godt at du mener det godt, men spørgeren døjer med støj og angst og efterlyser tydeligvis en tilværelse med ro og tryghed, så fremmedlegionen er næppe løsningen.
Går ud fra du har misforstået spørgsmålet..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. februar 2016 - 08:45 #6
Nej, men fremmedlegionen kan faktisk tilbyde "ro og tryghed".

Hele dagligdagen bliver sat i faste rammer. Der er ikke de store valg selv at tage, før din grunduddannelse er overstået, og du er sammen med andre i "samme båd", så jo, jeg tror netop sådan et ophold vil kunne hjælpe. Men altså kun som sidste udvej.

Hvis du tænker på missioner og "krig", så har du helt ret.. - det er hverken ro eller tryghed. Men det kommer senere i forløbet, hvor man forhåbentlig har fået ro på sig - og så er det jo ikke lige sådan at man i dag sender legionærer ind som "kanonføde", som man gjorde for 75 år siden.
Avatar billede finb Ekspert
11. februar 2016 - 13:56 #7
Legionen kræver nok et voldsomt menneskeligt overskud.