Avatar billede per2edb Praktikant
09. februar 2016 - 20:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Fjerne gamle office pakker

Jeg har en 64bit maskine og Office 365

I forbindelse med jeg skal instalere Access runtime 64bit får jeg fejlmeddeelsen jeg skal fjerne gamle office pakker her specifikt office 2010 16bit

Hvordan fjerner jeg de gamle office pakker?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. februar 2016 - 20:38 #1
Har du været på denne side?
https://support.office.com/en-us/article/Uninstall-Office-2013-Office-2016-or-Office-365-from-a-Windows-computer-9dd49b83-264a-477a-8fcc-2fdf5dbf61d8

Ca midt på skulle der være en tool til at fjerne gamle office installationer
Avatar billede per2edb Praktikant
09. februar 2016 - 22:03 #2
Desværre så let er det ikke
Ja jeg kender denne oversigt men her kan man ikke se  Microsoft office xxxx pakker andet end office 365
Formentlig er de pakket ned i mapper "arkiveret" så de skal findes på anden vis
Hved i hvordan man finder dem. (Jeg har prøvet søgefungtionen)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2016 - 13:25 #3
Jeg har selv oplevet problematikken, hvor det har vist sig at være diverse "Runtime libraries" som åbenbart blev tolket som en del af office pakken.

Så prøv at kigge igennem listen af installerede programmer igen - der gemmer sig sikkert et "runtime for office" program et sted - eks. Visual Studio...

Er der stadig ikke noget, kan det ske at installationsregistreringen er blevet fjernet. Så kan du prøve med ccleaner fra piriform.com (den gratis udgave) - den viser ofte flere installationer.

Er det helt håbløst, må du ud og kigge under c:\program files(x86)\Microsoft officexxx og se om du her kan lure, hvad det er der er installeret, og om nødvendigt slette filerne manuelt - men pas på, har du ikke styr på hvad for filer du kan tillade dig at slette, vil du bare gøre situationen værre.

Jeg håber iøvrigt det er 32bit komponenter, og ikke 16bit... - ellers har du andre problemer ;-)
Avatar billede per2edb Praktikant
10. februar 2016 - 16:12 #4
Jeg er i tvivl hvad jeg skal slette

F.Eks har jeg (Et udpluk)

Microsoft Report Viewer 2012 Runtime

Microsoft Visual c++ 2008 redistributable - ....

Microsoft Visual c++ 2008 x64 Runtime ....

Microsoft Visual c++ 2010 redistributable - ....

Microsoft Visual c++ 2010 x64 Runtime ....

Microsoft Visual Studio 2010 Tools for office runtime

Jeg bruger ikke : Microsoft Visual c++ eller Visual Studio
Kan du precisere hvilke jeg skal slette
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. februar 2016 - 08:47 #5
Du skal fjerne Report Viewer og Visual Studio. Start med Visual Studio, da det er en 2010´er... - det var det du havde fået "anmærkning" på, ikke?

Det kan godt være du bruger Visual Studio, uden at vide det. Den indeholder en del udviddelseskomponenter, der kan bruges af de øvrige office programmer... - men skulle du opdage en mangel, kan du altid efterinstallere den.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. februar 2016 - 08:50 #6
...Og som note: Visual C++ er der af samme årsag - rigtig mange programmer bruger rutiner fra disse installationer. Så afinstallerer du disse, vil du med garanti opleve andre af dine programmer, der ikke længere virker.

Jeg satte mig engang for at undersøge, om ikke man kunne nøjes med nyeste udgave - eks. 2010, og så afinstallere 2008. Men jeg fandt frem til, at de ikke nødvendigvis indeholder de samme rutiner, og et givent program er skrevet op imod en bestemt runtime version.
Avatar billede per2edb Praktikant
11. februar 2016 - 17:57 #7
Jeg har fjernet Visual studio - det hjalp ikke

Må ske jeg bruger en gal version af dette:
PC er en 64bit
Operativ system Office 365 (Her kommer Access 2016 fra)
Runtime: accessruntime_4288-1001_x64_da-dk
Fejlmeddelse: Vi kan ikke installere 64-bit-versionen af Office fordi vi har fundet følgende 32-bit programmer på din pc:
Office 16 Click-to-Run Extensibility Components

Kan du hjælpe?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 08:49 #8
Det er vigtigt at være klar over, at Microsoft selv anbefale 32bit udgaven af office, også på et 64bit operativsystem. Det skyldes at mange "plugins" (udviddelser) til officepakken endnu ikke fungerer i 64bit versionen af office.

Hvis ikke du benytter udviddelser (heller ikke via office-webtjenester på nettet) kan det være hip som hap - så fortsæt du bare med 64bit udgaven. I den modsatte grøft har eks. Excel nemlig en 2GB begrænsning i 32bit udgaven.

Ovenstående bare for at klargøre, at 64bit operativsystem (windows) ikke kræver 64bit version af office.

Men office 365 produkterne er så integreret i hinanden, at en installation af endnu et office 365 produkt vil opdatere hele den øvrige 365 installation - og det er tydeligvis her der ligger nogle gamle (32bit) komponenter.

Hvis du både har afinstalleret Report Viewer og Visual Studio, må der være endnu et office produkt. Prøv at lægge den fulde liste fra "programmer og funktioner" over Microsoft produkter her ind.
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 09:01 #9
Der er rigtig mange så jeg kan kun tage et screen billed af dem som jpg. Kan jeg sende det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 10:02 #10
du kan få det som en kopierbar liste på følgende måde

Tast Windowstast+R (for at åbne dialogboksen "kør")
Skriv "Powershell" og tryk enter, for at starte en powershell kommandoprompt op.

Skriv nu følgende nøjagtigt, og tryk enter:

Get-WmiObject -Class Win32_Product | Select-Object -Property Name > C:\temp\programmer.txt

Det vil lave tekstfilen c:\temp\programmer.txt, indeholdende al info. C:\temp mappen skal eksistere i forvejen.

Åben filen, kopier indholdet, og læg det her ind :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 10:04 #11
...for resten - hvis du vil kopiere "Get-WmiObject"... linjen, så gør endelig det. Men husk, at i de sorte "kommandoprompt" vinduer kan du kun kopiere og indsætte, ved at højreklikke på vinduets ikon i øverste venstre hjørne.
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 11:15 #12
Jeg kan ikke få det til at virke
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 11:47 #13
Hvad sker der? - får du fejl? - eller?
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 12:03 #14
Der sker absolut intet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 14:29 #15
:-) Du gør det ikke rigtig nemt... - HVORNÅR sker der absolut intet... - jeg kan ikke rigtig se, hvor i processen det er du er nået til. Har du startet Powershell op? - eller kan du ikke starte Powershell op?
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 14:44 #16
Jeg fandt fejlem. Jeg skrev hele linie. Men u er det her

Skype Web Plugin
Client32
eReg
Microsoft Application Error Reporting
Microsoft Office File Validation Add-In
Office 16 Click-to-Run Extensibility Component
Office 16 Click-to-Run Localization Component
Office 16 Click-to-Run Licensing Component
Microsoft SQL Server System CLR Types
Adobe Color NA Recommended Settings CS4
Microsoft Help Viewer 1.1
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4974
CCC Help Spanish
Microsoft Expression Encoder 4
Microsoft Expression Encoder 4 Screen Capture Codec
AMD Catalyst Install Manager
SQL Server Browser for SQL Server 2012
Adobe Linguistics CS4 x64
Microsoft Web Platform Installer 3.0
CCC Help Polish
Adobe Color EU Extra Settings CS4
Adobe Drive CS4
AMD Drag and Drop Transcoding
Diskeeper 2010 Professional
Intel® Trusted Connect Service Client
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.21022
Google Toolbar for Internet Explorer
Microsoft Visual C++ 2010  x64 Redistributable - 10.0.40219
LibreOffice 3.4 Help Pack (Danish)
Adobe Bridge CS4
CCC Help Greek
AdobeColorCommonSetRGB
Adobe Default Language CS4
Adobe CSI CS4
Microsoft Visual C++ 2010  x86 Redistributable - 10.0.40219
SQL Server 2008 R2 SP1 Database Engine Services
kuler
SQL Server 2012 Management Studio
Adobe CMaps x64 CS4
Microsoft Silverlight 4 SDK
CCC Help Danish
Microsoft Web Deploy 2.0
Photoshop Camera Raw_x64
Suite Shared Configuration CS4
Microsoft ASP.NET Web Pages - VWD Express 2010 Tools
Microsoft SQL Server 2012 Transact-SQL Compiler Service
PDF Settings CS4
Catalyst Control Center Graphics Previews Common
LibreOffice 3.4
SetMLM
SQL Server 2012 Management Studio
Visual Studio 2010 Prerequisites - English
Microsoft ASP.NET MVC 3
Microsoft Visual C++ 2010  x86 Runtime - 10.0.40219
Microsoft SQL Server Compact 4.0 x64 ENU
Microsoft SQL Server Database Publishing Wizard 1.4
CCC Help Chinese Standard
CCC Help Norwegian
TomTom HOME
Microsoft ASP.NET MVC 2
Visual Studio C++ 10.0 Runtime
CCC Help French
CCC Help Finnish
Apple Software Update
Adobe Drive CS4 x64
CCC Help Swedish
ccc-utility64
Microsoft Expression Design 4
Adobe Setup
Java 8 Update 51
Microsoft SQL Server 2008 R2 Management Objects
SQL Server 2008 R2 SP1 Database Engine Shared
Adobe Type Support CS4
CCC Help Hungarian
Bluetooth Win7 Suite (64)
SolidWorks eDrawings 2012
Apple-programunderstøttelse
CCC Help German
IIS 7.5 Express
TomTom HOME Visual Studio Merge Modules
SQL Server 2012 Database Engine Services
Snagit 12
PC Opkaldsklient 17 SP4 (17.4.96.3) MB21
Adobe Service Manager Extension
CCC Help Turkish
Adobe Photoshop CS4
Microsoft .NET Framework 4.5.2
Adobe Extension Manager CS4
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.6161
Adobe Acrobat 9 Pro Extended 64-bit Add-On

Adobe Acrobat 9 Pro Extended - English, Français, Deutsch
Adobe Refresh Manager
Adobe Acrobat Reader DC - Dansk
Extended Asian Language font pack for Adobe Acrobat Reader DC
Adobe XMP Panels CS4
Adobe PDF Library Files CS4
Microsoft ASP.NET MVC 3 - VWD Express 2010 Tools
Adobe Photoshop CS4 (64 Bit)
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - KB2467174 - x86...
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.6161
MSXML 4.0 SP2 (KB973688)
Adobe Color - Photoshop Specific CS4
NuGet
Skype™ 7.17
CCC Help Chinese Traditional
Microsoft SQL Server Migration Assistant for Access
Connect
Microsoft Expression Studio 2
ON_OFF Charge 2 B13.0506.1
Adobe Color Video Profiles CS CS4
Adobe AIR
CCC Help Italian
Microsoft SQL Server 2012 RsFx Driver
Adobe PDF Library Files x64 CS4
Microsoft SQL Server 2008 R2 Setup (English)
Microsoft .NET Framework 4 Multi-Targeting Pack
SQL Server 2008 R2 SP1 Database Engine Services
NVIDIA PhysX
AdobeColorCommonSetCMYK
Alcor Micro USB Card Reader
Windows Home Server 2011 Connector
Google Update Helper
Adobe Media Player
Web Deployment Tool
SQL Server 2012 Common Files

Skype Click to Call
CCC Help Thai
Microsoft SQL Server 2008 R2 Management Objects (x64)
Microsoft Expression Blend 2
Microsoft SQL Server 2012 Native Client
Google Update Helper
WCF RIA Services V1.0 SP1
Microsoft .NET Framework 4.5.2 (DAN)
Intel(R) Rapid Storage Technology
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - KB2467174 - x64...
CCC Help Dutch
Adobe Anchor Service CS4
Adobe Fonts All x64
CCC Help English
Adobe Device Central CS4
Microsoft Visual C++ 2008 ATL Update kb973924 - x64 9.0.307...
Adobe WinSoft Linguistics Plugin
Microsoft SQL Server 2012 Transact-SQL ScriptDom
Microsoft DVD App Installation for Microsoft.WindowsDVDPlay...
Catalyst Control Center - Branding
Microsoft System CLR Types for SQL Server 2012 (x64)
Adobe Linguistics CS4
Google Earth
Adobe Type Support x64 CS4
Microsoft SQL Server 2008 Setup Support Files
Adobe Color JA Extra Settings CS4
CCC Help Russian
SQL Server 2012 Database Engine Shared
Adobe Fonts All
Adobe CSI CS4 x64
Adobe CMaps CS4
CCC Help Czech
QuickTime 7
Microsoft SQL Server 2008 R2 Native Client
Adobe Photoshop CS4
Photoshop Camera Raw
Adobe WinSoft Linguistics Plugin x64
CCC Help Portuguese
SQL Server 2008 R2 SP1 Database Engine Shared
CCC Help Japanese
Adobe Output Module
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.4148
SQL Server 2008 R2 SP1 Common Files
Microsoft Expression Web 4
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x86 9.0.30729.17
AMD APP SDK Runtime
Catalyst Control Center InstallProxy
PVSonyDll
Sql Server Customer Experience Improvement Program
CCC Help Korean
Microsoft Silverlight
SetMLM
Microsoft Silverlight 3 SDK
MSXML 4.0 SP2 (KB954430)
Microsoft Expression Media 2 SP2
AMD Media Foundation Decoders
Visual Studio 2010 SP1 Tools for SQL Server Compact 4.0 ENU
Adobe Search for Help
Adobe Update Manager CS4
Microsoft ASP.NET Web Pages
Microsoft Report Viewer 2012 Runtime
SQL Server 2012 Database Engine Shared
Microsoft SQL Server 2008 R2 RsFx Driver
Microsoft SQL Server System CLR Types (x64)
SQL Server 2008 R2 SP1 Common Files
Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable - x64 9.0.30729.17
SQL Server 2012 Common Files
Microsoft VSS Writer for SQL Server 2012
Adobe ExtendScript Toolkit CS4
Microsoft SQL Server 2012 Setup (English)
Java Auto Updater
SQL Server 2012 Database Engine Services
Catalyst Control Center Localization All
Microsoft Visual C++ 2010  x64 Runtime - 10.0.40219
Adobe Anchor Service x64 CS4
Adobe Photoshop CS4 Support
Sql Server Customer Experience Improvement Program
Paint.NET v3.5.10
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 15:58 #17
Ja det var godt nok en ordentlig røvfuld...

Men det eneste jeg umiddelbart forbinder med office-problemer, er de 3 linjer:

Office 16 Click-to-Run Extensibility Component
Office 16 Click-to-Run Localization Component
Office 16 Click-to-Run Licensing Component

De hører jo tydeligvis til office 2016, og ikke 2010.

Jeg ville alligevel prøve at afinstallere de 3 komponenter, og se om du så bliver i stand til at installere Access.

Men det er korrekt forstået, at du iøvrigt ikke har nogen Microsoft Office  installeret? - og bruger LibreOffice?

Ellers vil jeg nok tro, der er en defekt officeinstallation, og så er dit problem en del mere kompliceret...
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 16:50 #18
Jeg bruger Office 365

Det er herfra Access kommer

Jeg tør ikke slette Office 16 for hvordan skal jeg så få dem ind igen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2016 - 17:37 #19
Nu findes der mange måder at installere office 365 på... - og jeg ved jo ikke om det er en firmaordning, eller privatordning.

Men du har jo fået den installeret på en eller anden måde - og på den måde kan den installeres igen.

Ellers kan du, hvis ikke din eventuelle virksomhed har lukket for det, altid installere softwaren via http://portal.office.com - log på med den konto der er knyttet til din office 365.

Men du kan evt. starte med at se under din office konto i eks. word eller outlook - her vil også stå hvilken version af office 365 du har installeret (2016 - 32 bit eller 64 bit). Hvis du har 32 bit, er det her problemet ligger... - så skal du enten vælge at installere access i 32 bit, eller også skal du afinstallere resten af office komponenterne, og installere alle igen som 64 bit.

Men som tidligere nævnt er der ret stor forskel på 32 og 64 bit office: https://support.office.com/en-us/article/Choose-the-32-bit-or-64-bit-version-of-Office-2dee7807-8f95-4d0c-b5fe-6c6f49b8d261

Om Access skrives bl.a.:
Compiled Access databases, like .MDE and .ACCDE files, won't work unless they're specifically written for the 64-bit version of Office.

Det er altså ret væsentligt at afklare, om du skal bruge 32 eller 64 bit... - man kan ikke "blande"...
Avatar billede per2edb Praktikant
12. februar 2016 - 19:55 #20
AVvvvvvv... Jeg har 32 bit  Fande....!!!

Jeg har egentlig ikke brug for store datamængder men..
Jeg er nød til at prøve min Access app af i .ACCDE

Ud fra alle de app du kan se ovenfor tror du så jeg får problemer med at konvertere til 64 bit ?

Jeg har en 2Gb begrænsning i uplode til OneDrive. Vil denne blive øget hvis jeg konverterer til 64 Bit?

Din hjælp har været uvurderlig. Tusinde tak
Vil du lave det så du kan få point
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. februar 2016 - 15:47 #21
Det kræver ikke det store at afprøve 64bit udgaven - så må du teste dig frem for at se, om du får problemer. Plugins, makroer m.m. der kan blive problemer med, fremgår desværre ikke fuldt ud af installationslisten, men af dem jeg kender, har du ikke nogen på listen. Jeg kan dog ikke genkende alle dine installationer, så der kan sagtens være noget imellem - men altså, det er jo bare at teste af, og så evt. vende tilbage til 32bit, hvis noget skulle vise sig uovervindeligt.

Om du kører 32 eller 64bit udgaven, har ingen indflydelse på din konto iøvrigt, så du får ikke mere plads på onedrive.

Jeg samler ikke på point, så læg du selv svar og tag dem tilbage :-)
Avatar billede per2edb Praktikant
15. februar 2016 - 11:53 #22
Tak for hjælpen