Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 14:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Techbrowsing virus i registrerings databasen

Det er endnu engang lykkedes mig at få en virus i maskinen.
"http://techbrowsing.com/?from=land" starter op ved opstart af pc.
Har som altid været mange freeware antivirus igennem og som altid kan de ikke meget når det gælder de lidt vanskeligere "reg" vira. En gang for alle kunne jeg godt tænke et entydigt svar på om der findes et freeware antivirus (mailware) program der går i dybden (evt i safe mode?) eller andet.

Fak:
Win 7 - AVG - ingen mail konto - google crome og firefox (ingen explore)

Er nok komme med "hotspot shield"
ps er glad for mit AVG som aldrig giver problemer men som dog heller ikke fangede denne !

Tak Thomas
Avatar billede Zeebaah Praktikant
10. februar 2016 - 14:22 #1
Der er en guide her:
http://botcrawl.com/remove-techbrowsing-virus/
hvis programmerne de anbefaler ikke virker så brug den manuelle metode som også står der, har endnu ikke prøvet en hvor den manuelle ikke virker :)

Det er ikke en 'virus' derfor fanger AVG og andre anti viruser dem sjældent.
Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 14:54 #2
Naaa den er prøvet og virker ikke og den manuelle beskrivelse er vist blot lavet for at man skal downloade deres program. Man kan selvfølgelig ikke bare finde den under udvidelser i chrome.... så sad jeg ikke her og tiggede ;D
Avatar billede Zeebaah Praktikant
10. februar 2016 - 15:24 #3
Har ellers løst flere browser hijacks sådan, den manuelle beskrivelse er IKKE lavet til at downloade programmerne.

Men fik lige læst din forhurtigt troede det var opstart af browser og ikke pc.

Prøv tjek din Startup folder

Gå ind i Kør (Ctrl + r) og skriv shell:Startup
Avatar billede Zeebaah Praktikant
10. februar 2016 - 15:28 #4
Der er også en manuel guide herinde, den har også registreringens databasen med
http://wiki-threats.com/post/What-is-Techbrowsing-Tips-to-Remove-Techbrowsing_8_133122.html
Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 15:58 #5
Tak Zeebaah

Jeg vil kigge lidt på det du kom med til sidst blot for evt at lære lidt.
Jeg så en anden tråd med lignende problem og prøvede så ADWcleaner og den gjorde det sgu !!  Væk med alt det andet ragelse og hurra... den bliver :-) sender dig point for en hæderlig indsats  tak
Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 16:02 #6
prøver lige her for at kunne sende point ??
Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 16:05 #7
hmm tror jeg sendt til mig selv ha ha  Zeebaah  hvordan sender jeg point til dig ???
Avatar billede Zeebaah Praktikant
10. februar 2016 - 16:25 #8
prøv se om du kan acceptere mit svar længere oppe, ellers er det lige meget :)
De point kan vidst ikke bruges til noget alligevel
Avatar billede sacht Nybegynder
10. februar 2016 - 18:21 #9
det kan jeg ikke da det er sendt som kommentar og ikke svar ?
prøv at lave et svar istedet !
Dog har jeg givet mig selv point så ved ikke om det virker.

MEN da jeg tændte for hotspot shield gentog det hele sig igen.... scammers

antivirus lagde min proxy forbindelse ned

Hotspot shield har fandme virus !!!! damn det stinker .

Nå men opretter en ny tråd med point til dig Zeebaah for jeg tænker du ved hvor jeg finder et vpn hotspot shield  (til spil og film) som kan bruges ??  ny tråd kommer nu :)