Avatar billede Acerlap Nybegynder
10. februar 2016 - 18:08 Der er 9 kommentarer

Ustabil WiFi forbindelse

i bygningen jeg bor i, er der en udendørs WiFi router på hver etage,
den forbindelse der virker bedst på min PC er linksystwo,

derudover er der  linksysthree og  linksysfour,
alle med skiftende styrke / signaldækning,

problemet, eller det underlige er,
når jeg starter computeren, (efter at have været slukket længere tid)
kører den fint nok i gennemsnitlig en times tid, (30 - 90 min.)
- i meget sjældne tilfælde, flere timer.

når den bliver 'smidt af' på "linksystwo", (ingen internet forbindelse)
- trods tilsyneladende fint signal + ingen problem på mobilen -
kan jeg skifte til  "linksysthree", dog betydelig svagere signal,

hvis jeg lukker computeren på 'slumre'
og efter kortere eller længere tid, starter igen, er problemet der stadig.
(ingen forandring)

hvis jeg derimod slukker fuldstændig for computeren
i længere tid (mindst 40 - 60 min.) kører det hele fint ("normalt" igen)

ps. - computeren bliver ikke varm / for varm.

nogen bud på hvad problemet kan være. ?
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 18:24 #1
Du skal nok mere kigge på tidspunktet af dagen.
Det lyder nemlig som om, routeren ikke kan trække antallet af samtidige brugere.
Avatar billede Acerlap Nybegynder
10. februar 2016 - 18:54 #2
Uha,.. det lyder (næsten) usandsynligt,
det har stået på alt den tid jeg har boet her, (ca. 45 dage nu)

udover det er ustabilt, her jeg ikke observeret forskel i tidspunktet,
det foregår alle døgnets 24 timer, morgen, middag aften,
ja selv midt om natten når alle andre sover,

de sidste ca. 14 dage har der kun boet mig, og en Nordmand,
altså 2 lejligheder / brugere ud af i alt normalt 4.

desuden er der (tilsyneladende) ingen problemer
med forbindelsen på mobilen,

men den er måske heller ikke så kraft-krævende. ?
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 19:15 #3
Det lyder nu stadigvæk som om det er antallet af brugere, også selvom det kun er to.
Problemet skyldes måske at routeren bliver for varm eller er defekt på en eller anden måde, hvorved CPU'en i routeren simpelthen ikke kan klare den belastning, der lægges på den, uanset hvor lille den måtte synes at være.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. februar 2016 - 19:22 #4
opdater driveren til wifi i pc.. enten det eller køb et nyt bedre.. din smartphone har jo ikke problemer..
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2016 - 19:37 #5
Avatar billede Acerlap Nybegynder
10. februar 2016 - 20:50 #6
Wally73
"Problemet skyldes måske at routeren bliver for varm eller er defekt på en eller anden måde,
hvorved CPU'en i routeren simpelthen ikke kan klare den belastning, der lægges på den,
uanset hvor lille den måtte synes at være"

det lyder meget sandsynligt, efter min begrænsede viden,
det kunne måske også være skyld i problemet med at tilslutte repeateren. ?
---------------------------------------------------

Blueeyez
Det er ikke længe siden jeg hentede, og installerede, sidste nye drivere på Acer hjemmeside,
det resulterede i jævnlige meddelelse som denne:
http://peecee.dk/upload/view/456890

hver gang computeren blev bare lidt belastet
dog 'kun' når den var koblet på nettet (ellers ikke)

det irriterede mig forfærdeligt,
derfor har jeg lige genoprettet win 10,
så nu synes jeg ikke jeg vil igennem det igen,

måske er den 'nyeste' driver ikke 'færdig' til win 10 endnu,
hvad ved jeg. !
------------------------------------------------------------

milter
Tak for forslagene,
men det ville kræve en noget mere udførlig vejledning
før jeg tør kaste mig ud i projektet.
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2016 - 21:10 #7
#6.

Du taler nu om en repeater, som du vist ikke har nævnt før. Hvor er den repeater placeret? Så vidt jeg har forstået det, så kobler du trådløst direkte på en af de tre udendørs routere, som du formentligt ikke kan gøre noget ved. Er det korrekt? Og hvis det er korrekt, så burde der ikke være nogen forskel på kvaliteten af signalet til din computer og telefon.

Og processen i mine to links er såmænd meget simple, hvis du bare følger dem trin for trin. De kan ikke gøres mere udførlige :-)

Hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede Acerlap Nybegynder
10. februar 2016 - 21:50 #8
"Du taler nu om en repeater, som du vist ikke har nævnt før"

Nå ja, undskyld, det kunne du jo ikke vide,
men har (også) problemer med et opsætte / tilslutte en repeater,

så mest for ikke at rode for meget sammen i én tråd
har jeg pt. 2 tråde kørende,

den anden tråd / problem, kan du læse her:
http://www.eksperten.dk/spm/1008733

måske du har tips, tricks, fiduser til at løse det problem. ?
Avatar billede milter Ekspert
10. februar 2016 - 23:55 #9
Ok, så er jeg vist med.

Wally73 kender nok mere til det end mig, og I har tilsyneladende dækket det meste af det, jeg kan tænke på. Jeg forstår det sådan, at XXXXX i billedet af de eksisterende netværk er din D-Link, som du gerne vil have forbindelse til.

Der er dog et par ting. Har du prøvet kabelforbindelse mellem din D-Link og din Acer til forsøgene på opsætningen?

Ved du, om andre brugere har de samme problemer?