Avatar billede mollmannj Nybegynder
10. februar 2016 - 19:00 Der er 4 kommentarer

Hvis funktion i excel

Hvordan returneres "ja" eller "nej" i en celle i sheet 1 baseret på hvorvidt en celle i sheet 2 har en værdi eller ej? Værdien i cellen vil være tekst.

Eks
Sheet 2, celle f10 indeholder ingen værdi. Sheet 1 celle d3 returnerer "nej"
Avatar billede ebea Ekspert
10. februar 2016 - 19:10 #1
Indsæt denne i A1 i Sheet1

=HVIS('Sheet2'!A1>0;"JA";"NEJ")
Avatar billede natkatten Mester
10. februar 2016 - 19:17 #2
Flere muligheder afhængigt af, hvordan du definerer "tom". Men f.eks. denne (jeg forudsætter at du har en engelsk Excel):

=IF(Sheet2!F10="";"Nej";"Ja")
Avatar billede KurtOA Praktikant
10. februar 2016 - 22:28 #3
Der findes en indbygget funktion til dette....
=ER.IKKE.TEKST('Ark1'!A4)

Hvis din celle indeholder tekst vil værdien være  SAND - ellers hvis cellen er tom eller indeholder tal vil den returnere FALSK.

Eller den modsatte......
=ER.TEKST('Ark1'!A4) - returnerer SAND hvil din celle indeholder tekst
Avatar billede mollmannj Nybegynder
11. februar 2016 - 20:18 #4
Tak for hurtig feedback på spm. Det virker så fint. Hvis i vil have point må i bare smide et pointsvar.