Avatar billede jisch Mester
10. februar 2016 - 20:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Excel 2013 og VBA

I forbindelse med mit regneark har jeg noget VBA kode (i Personal.xlsb). For at aktivere en SUB har jeg oprettet en knap der peger på koden. Alt det fungerer fint.
Mit spørgsmål er, om det er muligt at aktivere en SUB fra en celle i regnearket uden knap?

Eksempel:
A1: =DAG(IDAG()) (f.eks. 10)
B1: 9

Nu vil jeg gerne kunne skrive i en celle at en SUB skal aktiveres hvis A1<>B1 i stedet for en knap.

Har nogen en løsning på det?
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
10. februar 2016 - 20:55 #1
Det kommer lidt an på, hvad din SUB gør?

Men, ellers er løsningen nok, at lave din makro funktion som en UDF i stedet for en SUB.

Men, fortæl lidt mere om, hvad din SUB gør, og det kan være vi kan hjælpe...
Avatar billede jisch Mester
11. februar 2016 - 01:31 #2
>pistolprinsen: Tak for indlæg.
Ja, det blev løst med UDF. Tak, fordi du henledte mine tanker derhen.
Skriv lige et svar til point.
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
11. februar 2016 - 10:52 #3
Velbekomme :-)