Avatar billede ergobirthe Nybegynder
11. februar 2016 - 15:24 Der er 7 kommentarer

Hardisk

Jeg har en Fujitsu Simens - stationær. Men den er nu brudt sammen, og alle min data ligger i harddisken. Kan jeg tage harddisken ud og så tømme indholdet.
Kan man købe en ledning at slutte til harddisken, så man derved kan se og få sit indhold ud  og tilbage igen ?????????????????????
Altså jeg tænkte at jeg kunne tage harddisken ud og så selv få adgang til dens data????.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2016 - 16:24 #1
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
11. februar 2016 - 16:41 #2
Tak for svar. Jeg vil afprøve det . Gisp man er på den når det hele bryder sammen. Venligst
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2016 - 16:57 #3
God fornøjelse med dette :-)
Som ny bruger får du lige denne vejledning:

Skriv tilbage i kommentar. Svar bruges normalt af hjælperne i forbindelse med pointgivning som tak for hjælpen.
Kun hvis du ikke får en løsning bruger du svar funktionen og selv accepterer dette svar.
Du kan her se hvordan man accepterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
når du forhåbentligt har fået løsningen :-)

Husk også at vende tilbage til dine gamle spørgsmål og få dem lukket hvis løsning er fundet.
Er løsnings forslag lagt som kommentar, så bed om "svar" fra hjælper/ne så du kan få lukket tråden rigtigt :-)

Jeg lagde #1 som svar fordi jeg ved denne løsning virker, hvis harddisken er intakt.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2016 - 18:10 #4
Jeg er sådan set enig med #1, men vil lige nævne, at man uden videre kan sætte den disk direkte på bundkortet som en ekstra disk,
på en stationær computer, og kopiere over. Sådan gør jeg selv.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2016 - 18:40 #5
Ps. glemte at skrive, at man ikke behøver at spænde disken fast under operationen, den kan bare ligge i bunden. Og har man ikke kablerne, låner man dem bare fra DVD disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. februar 2016 - 20:10 #6
Er selvfølgelig enig i #4 og #5, at dette kunne være en løsning.

Jeg tror dog at mange vil undlade at åbne en ny pc med garanti på for at gøre dette.
Med en sata/ide adapter eller en dock til harddisk vil der aldrig blive problemer med dette, og er rimelig nemt at have med at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
11. februar 2016 - 20:42 #7
Jeg mener nu ikke, at tilslutning af en harddisk har noget med garantien at gøre. Så kunne man jo heller ikke bytte en almindelig harddisk ud med en SSD disk, som mange jo gør, og som jeg selv lige har gjort på min helt nye computer. Men føler man sig mere tryg med en converter, så er det jo en billig løsning.