Avatar billede tip Praktikant
12. februar 2016 - 11:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 automatisk login ved start

Det irriterer mig, at jeg skal skrive min onedrive adgangskode, hver gang jeg starter op. Jeg har indstillet
Til aldrig at bruge adgangskode i Windows, men måske er det et andet sted?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2016 - 15:25 #1
Har du behov for at OneDrive starter med Windows?

Hvis ikke, så prøv at højreklikke på taskbar og gå i jobliste-start.
Er der et start element til Onedrive, så deaktiver det hvis du ikke skal bruge det.

Jeg bruger ikke selv OneDrive og har fjernet den helt fra computeren.
Avatar billede tip Praktikant
12. februar 2016 - 15:42 #2
Den er allerede deaktiveret, men skal alligevel skrive adgangskode ved opstart
Avatar billede 220661 Ekspert
12. februar 2016 - 16:47 #3
Prøv at skrive msconfig i søg og kig i tjenesterne om der er noget onedrive der starter her. Deaktiver hvis der er
Avatar billede tip Praktikant
12. februar 2016 - 18:08 #4
Der var heller ikke noget, men nu er det lykkedes mig at logge på uden adgangskode. Jeg skal dog stadig trykke Enter for at komme ind
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 11:40 #5
Hvad hvis du går i "kør" og kopierer denne komando ind
netplwiz
Du kommer i kør ved at skrive cmd i søgefeltet. Husk at køre som administrator.

Er der her så en boks med et tjektegn der fortæller at brugere skal logge ind med adgangskode?
Avatar billede tip Praktikant
13. februar 2016 - 12:02 #6
Tak for alle svar. Jeg kunne gå i start konti og bede om at logge på med alm kode og ikke onedrive. Derefter lod jeg kodefeltet være blankt. Nu virker det. Kast gerne svar, så jeg kan give point som tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 12:16 #7
Velbekomme.
Ja det er det der hedder "lokal konto".

Jeg har heller ikke her microsoft konto på min pc. Vil selv styre havd der skal foregå på computeren :-)