13. februar 2016 - 12:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Læse en værdi fra en DBGrid (syntaksen for at læse en kolonne med flere ord).

Hej,

DELPHI 7.

Jeg åbner en XLS fil via Jet engine 4.0 og læser hele filen til et DBgrid.

Denne XLS fil får jeg fra extern kilde.

Dette fungerer upåklageligt.

Jeg har så senere brug for at kunne selectere.

Det gør jeg med følgende:

...
  Filter := true;
  Filter := 'Accommodation = ' + Qoutedstr(Edit1.text);
  ...
  do something ;
  ...
  Filtered := False;

..

Nu udvider jeg:

  Filter := true;
  Filter := 'Accommodation = ' + Qoutedstr(Combobox1.text) + ' ' +            'and Train = ' +  Qoutedstr(Combobox2.text) ;
  ...
  do something ;
  ...
  Filtered := False;

Virker også (perfekt):

MEn når jeg nu:

  Filter := 'Accommodation = ' + Qoutedstr(Combobox1.text) + ' '
          + 'and Train = ' +  Qoutedstr(Combobox2.text) + ' '
          + 'and Arrival Time = ' +  Qoutedstr(Combobox3.text);

Funker det IKKE.

TEksten i Combox3 er defineret som tekst - ligeledes er Arrival Time i XLS-filen.

Jeg har prøvet at sætte Arrival Time som Quotedstr
'and ' + Quotedstr('Arrival Time') + ' = ' +  Qoutedstr(Combobox3.text);

funker - ikke...

Det virker som om det er selve SPACEN (i Arrival_time /her markeret med _ ); det virker som som om den læser Arrival Time som 2 ord. Og så går det galt.

Hvordan er syntaksen for at få Arrival Time læst som EET søgeord?

Kristian
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. februar 2016 - 16:19 #1
måske :

'Arrival Time' og ikke "Arrival Time"
19. februar 2016 - 16:32 #2
HEJ,

Tak for svar her (2. svar i rææken !)

Det er her mig som har sovet for godt. Jeg har fejlagtigt skrevet

"ARR.. selv om det burde have været 'ARR.. .

(Den indbyggede syntaks-fortolker var slået af her  - beklager..)

Har selv prøvet 'Arrival Time', men det fungerer ikke.

Men i et andet svar på mit andet spm. har du givet mig en metode til at indsætte en '_' i stedet for ' '  --> 'Arrival Time' --> 'Arrival_Time'  og det skulle forhåbentlig fungere.

Vi får se.

KR
12. marts 2016 - 11:18 #3
Fik ikke læst problemet, men fandt en anden løsning.