Avatar billede kusken Nybegynder
13. februar 2016 - 13:10 Der er 10 kommentarer

Ekstern harddisk vises ikke i Denne Computer

Jeg har en 'WD My Passport' ekstern harddisk, som ikke længere vises i Denne Computer når jeg sætter den i USB-stikket på min computer. Jeg har prøvet andre USB-porte og på to andre computere, hvor resultatet er det samme.

Når jeg sætter den eksterne harddisk i, så registerer Windows 10 den under 'Sikker fjernelse af hardware og udskubning af medier'. Desuden kan jeg kan også se den under 'Enheder og printere'. Her har jeg prøvet at

Den eksterne harddisk kan dog ikke ses under 'Diskhåndtering'.

Jeg har prøvet at køre 'Fejlfinding' under 'Enheder og printere', hvor den skriver, 'Der er problemer med driveren til USB-lagerenhed. Du kan måske løse problemet ved at installere driveren igen'. Jeg har prøvet at lade Windows hente den nyeste driver uden held - og jeg har selv prøvet at installere en driver fra WD uden held.

Jeg kan ikke vurdere, om det er fordi der er tale om en hardwarefejl eller, om det er noget driver/software-relateret.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2016 - 13:44 #1
det er næppe driver når fejlen er på flere computere - så den er nok i udu.
Hvis du ligger inde med en anden løs disk i samme størrelse (fysisk - kapacitet er underordnet), så kan du sætte den i wd's kabinet, og se om den så vil.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 15:32 #2
Enig med #1, det er ikke et driver problem. Men det kan være et tilslutning problem i boxen, så det er ikke sikkert, at det er HDD som fejler noget. Desværre er HDD boxe ofte lavet så de ikke kan åbnes, men skal brækkes i stykker. Du har vel husket, at ved tilslutning af HDD skal den have et drevbogstav? Somme tider sker det ikke automatisk, og så må man jo gøre det i Diskhåndtering.
Avatar billede kusken Nybegynder
13. februar 2016 - 17:02 #3
Jeg afprøvede den også lige i mit TV, og der kan den heller ikke findes længere.

Hvis jeg skal åbne den, så er jeg nødt til at brække den op, som roundandbald skriver. Den er nok stået af. Jeg må have fat i en ekstern SSD i stedet for.

Tak for input.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 17:18 #4
Når der alligevel ikke kan skabes kontakt, hvorfor så ikke brække boxen op? Det kan jo være du kan bruge harddisken?
Jeg har gjort det engang - fandens besværligt - men HDD fejlede ikke noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2016 - 17:19 #5
Det er nok billigere at købe ny frem for at reparere denne. Hvis du har personlige data på den, så bør du splitte den ad helt, så andre ikke får adgang til data. Mine defekte diske bliver åbnet, og selve skiven genbruges som bordskånere til øl/vin glas.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 17:28 #6
Jeg mente heller ikke, at HDD skulle repareres. Men det kunne jo være, som i mit tilfælde, at HDD var helt i orden. Det var tilslutningen mellem HDD og boxen det var galt med.
Avatar billede kusken Nybegynder
13. februar 2016 - 17:44 #7
Jo, selvfølgelig - jeg har ikke noget at tabe ved at brække den op. Men kan jeg sætte den i min stationære computer? Umiddelbart ligner det ikke, at der er noget elektronik bygget ind i kabinettet, men at alt sidder på HDD'en:

https://www.youtube.com/watch?v=2-gSq6bcB9Y
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 17:55 #8
Det er en ganske almindelig HDD, så er den i orden kan den bare sættes i din stationære ja.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. februar 2016 - 07:13 #9
Du skriver problemet er ens på flere maskiner. Første jeg vil gøre er at undersøge Diskhåndtering. Så kan du se om computeren overhovedet kan se harddisken eller ej på den måde. Måske er harddisken ikke partitioneret.

1. Højreklik "Denne computer"
2. Vælg "Administrator"
3. Under lager vælges "Diskhåndtering"
Avatar billede kusken Nybegynder
15. februar 2016 - 08:06 #10
Som jeg skrev i min første post, så kan harddisken ikke findes under Diskhåndtering.