Avatar billede codemon Nybegynder
13. februar 2016 - 14:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Keylogger

Kan I anbefale en Keylogger, den skal kunne sende mails automatisk.

Har prøvet TotalSpy (TSMon som process) som kan sende mails med rapport, men den gør det kun ved bootup, og det er ikke godt nok da PC lukkes med Sleep næsten hver gang.

Den må gerne koste penge og feature kun være i fuld version.
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 15:21 #1
Det er jo et moralsk problem, at hjælpe noget med at spionere mod andre. Hvem vil du udspionere?
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 15:23 #2
Ps. Apropos moral, du har ikke lukket nogen af dine spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/codemon
Avatar billede codemon Nybegynder
13. februar 2016 - 15:53 #3
Det er for næsten teenager og teenager, 11 år, 13 år piger. De har fundet ud af chat på diverse sociale steder.
Avatar billede codemon Nybegynder
13. februar 2016 - 15:53 #4
Der var ingen Svar givet. De er nu lukket af mig selv
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2016 - 16:16 #5
Ok jeg forstår godt din bekymring. men at spionere mod dem er en dårlig løsning. Hvis pigerne finder ud af, hvad du har gang i, bliver de rasende på dig, og du mister deres tillid.
Tag hellere en åben snak med dem, forklar dem om problemerne, som f.eks. at den fyr på 15 år de chatter med, måske er en mand på 45 med luskede hensigter. Pigerne er gamle nok til at forstå det, og måske ved de det allerede? Jeg mener at åbenhed og tillid er den rette vej. Men helt kan man jo aldrig gardere sig.
Forøvrigt kan de fleste antivirus programmer spore og destruere keyloggere, og det kommer til at stå på skærmen. Og hvor kom så den keylogger fra?
Avatar billede Wally73 Mester
13. februar 2016 - 19:19 #6
Du vil aldrig rigtigt kunne beskytte dem ved at udspionere dem.
De har adgang til enheder, der er online andre steder.
Så som mobile, skole-computere, venner, biblioteker osv.

Hvis du ønsker at gøre noget der hjemme alligevel, så vælg i stedet at blokere sitet i routeren enten direkte på IP-adressen eller URL-block, hvis dette understøttes, og fortæl så pigerne om det, så det ikke er hemmeligt.

Blokeringen er specifik på mod det site du ikke kan lide.
Udspionering er noget der fanger alt hvad de laver på enheden.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2016 - 09:38 #7
Tillid er godt - kontrol kan være bedre. Det er klart at spørgsmålet tråd starter stiller kan give moralske sure opstød.

#6 De fleste skolebørn med respekt for sig selv, kender "Hide my ass".Man vil kunne omgå URL og IP blokering igennem denne side.
http://kortlink.dk/khxx

EMU Danmarks læringsportal
"Hide my ass! er den webservice, som dine elever bruger til at omgå skolens server; når de keder sig og vil gå online på "forbudte" steder i din undervisning."
http://www.emu.dk/modul/sociale-medier

Bruger de deres egne smartphone til interneret ( som VPN ) kan det være lige meget med blokering af IP og URL i routeren.

Børn er opfindsomme.
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2016 - 10:01 #8
#5 Forøvrigt kan de fleste antivirus programmer spore og destruere keyloggere, og det kommer til at stå på skærmen. Og hvor kom så den keylogger fra?

Ja det man kalder malware keylogger. Forældre kontrol på en computer består af keylogger.

Problemet med software keylogger er at de skal opdateres for at yde optimal beskyttelse. Et barns lærdom skal ikke opdateres.

"Det man i barndommen nemmer, man ej i alderdommen glemmer"
http://www.udvalgte-ordsprog.dk/gamle-ordsprog.htm
Avatar billede codemon Nybegynder
14. februar 2016 - 13:19 #9
Måske bedre med en anden løsning.
Avatar billede finb Ekspert
14. februar 2016 - 13:50 #10
Lær dem om nettet.
Fortæl dem, at de skal gennemtænke,
at alt er på eget ansvar.
Og de skal friholde dig og dem selv for alle ulemper.
Dialog er bedst.